Статистики на продажбите

Статистики на продажбите

Статистики на продажбите

Искате да знаете кое колко ви струва и как да печелите повече? Измервайте!

Онлайн магазинът съществува, за да печели пари. Доколко успешно се справя с тази задача, може да се изчисли, след като се измерят конкретни показатели. Затова, щом маркетолозите заговорят за метрики, чуйте ги. Всичко може да се измери и най-добре да се възползвате от възможността, ако искате да имате бизнес, който ви носи приходи.

Инвестицията – с бърза и сигурна възвръщаемост

Всеки, който инвестира, очаква възвръщаемост. Същото е и в онлайн търговията. Когато влагате пари, искате да знаете колко бързо ще си ги върнете и с каква печалба ще приключите. В този ред на мисли, редно е, когато провеждате рекламна кампания, да знаете колко пари ви остават, след като си платите всички сметки.

Няма никакво значение дали работите за привличане на нови потребители, за трупане на харесвания или целта ви е определено съдържание да бъде споделяно в социалните мрежи. Важното е всичко това да ви носи ползи. Иначе казано, заявявате своята бизнес цел и започвате да я реализирате.

Ще разберете дали сте успели, когато направената инвестиция се възвърне. Тогава може да мислите да удвоите или утроите бюджета за следващата подобна кампания. За да го направите обаче, трябва да сте наясно точно колко ще спечелите. Това се постига с подходящата метрика, позната като ROI (Return on investment).

Цената на всеки клиент и каналите, които работят за вас

Превръщането на посетителите в клиенти е това, към което всеки онлайн магазин се стреми. Трябва да сте наясно обаче колко ви струва придобиването на всеки един от тях. С помощта на друга метрика - CPA (Cost per Acquisition) става ясна цената на спечеленото - нов клиент или нещо друго, заложено за придобиване.

Освен, че ще знаете колко ви струва една конверсия, ще сте наясно и кой канал работи най-добре за вас – Facebook, Twitter и т.н или пък друг вид кампания чрез имейл маркетинг, примерно. Това ще открие нови възможности пред вас и ще знаете къде да насочите усилия и финанси в бъдеще.

Всичко започва с професионална изработка на онлайн магазин и генериране на качествено съдържание. Доколко то се харесва на потребителите и как си взаимодействат с него, ще разберете отново прибягвайки до съответната метрика. Ако сте успели да впечатлите хората, то те ще се превърнат във ваши постоянни клиенти.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Лоялни клиенти

Лоялни клиенти

Обичате да печелите? Трябват ви лоялни клиенти. Какъвто и онлайн магазин да имате, ако липсват продажби, ще се наложи да се разделите с него. Ако сте избрали подходящата компани...
III. Кой път да изберете – трудния или лесния

III. Кой път да изберете – трудния или лесния

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III. Кой път да изберете – трудния или лесния След...
Редизайн на сайт

Редизайн на сайт

Нещо не е наред? Време е за редизайн на сайта. Имате уеб сайт и смятате, че дигиталното ви присъствие е осигурено и нямате повече работа по него. Нищо подобно. Интернет се проме...
Ново отлагане на Н-18

Ново отлагане на Н-18

За трети пореден път отсрочват влизането в сила на предизвикалите шумна полемика  промени в Наредба Н-18, регламентираща употребата на касови апарати. Те ще започнат да се прилага...
В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...