VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

Друга функционалност, без която един сайт за електронна търговия не може, е самото пазаруване. Целият процес по тази дейност следва да бъде организиран така, че да е в помощ на клиентите. Те трябва да могат да намират и да закупуват продуктите по възможно най-лесния и приятен за тях начин.

Обичайно търсенето става по каталог. Колкото по-подреден е той, толкова по-бързо ще става разглеждането му и изборът на стоки. Добрият онлайн магазин притежава каталог с изградена йерархия от нива и поднива и набор от инструменти за навигация, които правят търсенето възможно и достъпно за всеки клиент.

Кое е най-важното, което трябва да включва процесът на пазаруване?

√ Строга организация. Пример за това е електронен каталог, изграден от три нива. Първото е най-общото, на второто са различните видове стоки от отделните складове. На трето ниво са конкретните продукти. Преглед на стоките може да се прави по вертикалната класификация, като се отваря всяко следващо ниво, започвайки от вид стока, раздел и накрая самия продукт.

√ Възможност и за хоризонтална класификация. Това се постига като към стоките се прибавят някакви категории, включващи конкретни параметри. Те могат да бъдат свързани с размер, цвят и т.н. Именно тези категории се използват при филтриране. Примерно, ако клиент избере списък с миялни машини, може да поиска да останат само тези за вграждане, като „изчисти“ от списъка останалите.

√ Удобство стоките да бъдат сравнявани. За целта се изработват специални таблици с колони и редове, които включват стойността на параметрите на групираните стоки. Обикновено вляво стоят  имената на конкретните параметри, които едновременно с това представляват и линк, с помощта на който системата може да пренареди таблицата така, че стоките да се покажат по стойността на избраните параметри. По този начин, ако клиент иска да подреди продуктите по тяхното време на добавяне, може да кликне на линк „Най нови“ и така в челната колона ще види новата стока, а в дъното на таблицата ще остане най-отдавнашната.

√ Свободно търсене. Тази опция е не по-малко важна и необходима. Тя дава предимство всички стоки да бъдат търсени  в специално създадено поле, в което се изписва свободен текст. Той може да включва някакви думи, част от наименованието на продуктите или от техните категории, може да бъде номер на стока или нещо друго. Без значение какъв текст се въвежда, важното е заявката да бъде изпълнена и потребителите да видят списък на стоките по зададените от тях критерии.

Продължение по темата: "Етапи на поръчката"

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Важните първи стъпки за онлайн магазин

Важните първи стъпки за онлайн магазин

Важните първи стъпки в изграждането на успешен онлайн магазин Онлайн магазинът е сериозно начинание. Изисква време, труд, отдаденост и прецизно пресметната инвестиция. Може да б...
Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Цената на един онлайн магазин може да бъде в най-широки граници и никога твърда. За да спестите време и куп недоразумения, свързани с предлагане и отхвърляне на различни предложения, х...
Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Визитната картичка е нещо полезно, но когато става въпрос за бизнес и фирмен профил, вече не е най-доброто средство да се представите и заявите, както пред партньорите си, така и пред ...
Техническо задание

Техническо задание

Заданието: Защо не може без него Ако смятате, че може да поръчате изработка на уеб сайт с едно телефонно обаждане или чрез случайна бърза среща, грешите. Хубаво е да си стиснете ръц...
Нуждата от мобилна версия на сайта ни. Подготвихте ли се вече?

Нуждата от мобилна версия на сайта ни. Подготвихте ли се вече?

От 21 април 2015г, Google пусна нов робот наречен мобилен Армагедон, който ще следи за сайтовете дали имат работеща мобилна версия. Работеща, защото може да имате такава версия, но...
Pop-up нотификации

Pop-up нотификации

Кога изскачащите прозорци се превръщат от досадни в желани Изскачащите реклами са едни от най-досадните неща, които могат да ви се случат в интернет. Неслучайно, ако изпишете изскач...