VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

Друга функционалност, без която един сайт за електронна търговия не може, е самото пазаруване. Целият процес по тази дейност следва да бъде организиран така, че да е в помощ на клиентите. Те трябва да могат да намират и да закупуват продуктите по възможно най-лесния и приятен за тях начин.

Обичайно търсенето става по каталог. Колкото по-подреден е той, толкова по-бързо ще става разглеждането му и изборът на стоки. Добрият онлайн магазин притежава каталог с изградена йерархия от нива и поднива и набор от инструменти за навигация, които правят търсенето възможно и достъпно за всеки клиент.

Кое е най-важното, което трябва да включва процесът на пазаруване?

√ Строга организация. Пример за това е електронен каталог, изграден от три нива. Първото е най-общото, на второто са различните видове стоки от отделните складове. На трето ниво са конкретните продукти. Преглед на стоките може да се прави по вертикалната класификация, като се отваря всяко следващо ниво, започвайки от вид стока, раздел и накрая самия продукт.

√ Възможност и за хоризонтална класификация. Това се постига като към стоките се прибавят някакви категории, включващи конкретни параметри. Те могат да бъдат свързани с размер, цвят и т.н. Именно тези категории се използват при филтриране. Примерно, ако клиент избере списък с миялни машини, може да поиска да останат само тези за вграждане, като „изчисти“ от списъка останалите.

√ Удобство стоките да бъдат сравнявани. За целта се изработват специални таблици с колони и редове, които включват стойността на параметрите на групираните стоки. Обикновено вляво стоят  имената на конкретните параметри, които едновременно с това представляват и линк, с помощта на който системата може да пренареди таблицата така, че стоките да се покажат по стойността на избраните параметри. По този начин, ако клиент иска да подреди продуктите по тяхното време на добавяне, може да кликне на линк „Най нови“ и така в челната колона ще види новата стока, а в дъното на таблицата ще остане най-отдавнашната.

√ Свободно търсене. Тази опция е не по-малко важна и необходима. Тя дава предимство всички стоки да бъдат търсени  в специално създадено поле, в което се изписва свободен текст. Той може да включва някакви думи, част от наименованието на продуктите или от техните категории, може да бъде номер на стока или нещо друго. Без значение какъв текст се въвежда, важното е заявката да бъде изпълнена и потребителите да видят списък на стоките по зададените от тях критерии.

Продължение по темата: "Етапи на поръчката"

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Лесна или трудна регистрация

Лесна или трудна регистрация

Свръх мерки за сигурност или как да убиете клиента още на входа Има толкова много съвети как да изградите  перфектен интернет магазин, че ако попаднете на подходящите, ще с...
Как да държите уеб сайта актуален

Как да държите уеб сайта актуален

Вложените пари в изработка на сайт са добре похарчени, ако целите са постигнати и резултатите от дигиталното присъствие отговарят на очакванията. Винаги ще има непредвидени разходи и щ...
Уеб сайт архитектура

Уеб сайт архитектура

Чести грешки в структурата на сайт Сещате ли се за онзи момент, в който отваряте сайта и сте напълно объркани? Не разбирате отделните наименования или не знаете от къде да започнете...
Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Как да уцелите баланса или кога един уеб дизайн не струва Дори и най-безнадеждно блуждаещият дизайнер знае, че има няколко стъпала, които ако не преодолее с правилната крачка, няма ...
Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Дизайнерите знаят, че един продукт е добър, когато е лесен за използване. Щом ви предстои изработка на онлайн магазин, постарайте се той да бъде с възможно най-подходящия потребителски...
Бърз тест за фирмен сайт

Бърз тест за фирмен сайт

Ако се чудите дали вашият бранд е достатъчно популярен и дали фирменият ви сайт работи на пълни обороти, носейки ви очакваните приходи и ползи, има лесен начин да разберете. Всичко, ко...