VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

Друга функционалност, без която един сайт за електронна търговия не може, е самото пазаруване. Целият процес по тази дейност следва да бъде организиран така, че да е в помощ на клиентите. Те трябва да могат да намират и да закупуват продуктите по възможно най-лесния и приятен за тях начин.

Обичайно търсенето става по каталог. Колкото по-подреден е той, толкова по-бързо ще става разглеждането му и изборът на стоки. Добрият онлайн магазин притежава каталог с изградена йерархия от нива и поднива и набор от инструменти за навигация, които правят търсенето възможно и достъпно за всеки клиент.

Кое е най-важното, което трябва да включва процесът на пазаруване?

√ Строга организация. Пример за това е електронен каталог, изграден от три нива. Първото е най-общото, на второто са различните видове стоки от отделните складове. На трето ниво са конкретните продукти. Преглед на стоките може да се прави по вертикалната класификация, като се отваря всяко следващо ниво, започвайки от вид стока, раздел и накрая самия продукт.

√ Възможност и за хоризонтална класификация. Това се постига като към стоките се прибавят някакви категории, включващи конкретни параметри. Те могат да бъдат свързани с размер, цвят и т.н. Именно тези категории се използват при филтриране. Примерно, ако клиент избере списък с миялни машини, може да поиска да останат само тези за вграждане, като „изчисти“ от списъка останалите.

√ Удобство стоките да бъдат сравнявани. За целта се изработват специални таблици с колони и редове, които включват стойността на параметрите на групираните стоки. Обикновено вляво стоят  имената на конкретните параметри, които едновременно с това представляват и линк, с помощта на който системата може да пренареди таблицата така, че стоките да се покажат по стойността на избраните параметри. По този начин, ако клиент иска да подреди продуктите по тяхното време на добавяне, може да кликне на линк „Най нови“ и така в челната колона ще види новата стока, а в дъното на таблицата ще остане най-отдавнашната.

√ Свободно търсене. Тази опция е не по-малко важна и необходима. Тя дава предимство всички стоки да бъдат търсени  в специално създадено поле, в което се изписва свободен текст. Той може да включва някакви думи, част от наименованието на продуктите или от техните категории, може да бъде номер на стока или нещо друго. Без значение какъв текст се въвежда, важното е заявката да бъде изпълнена и потребителите да видят списък на стоките по зададените от тях критерии.

Продължение по темата: "Етапи на поръчката"

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как потребителите виждат уеб сайтовете

Как потребителите виждат уеб сайтовете

Какво виждат потребителите веднага, щом отворят един сайт Когато готвите нов уеб проект, следвате преди всичко собствените си предпочитания и вкус. Залагате на елементи, които в...
Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Ако бизнесът ви е добре разположен в интернет и се радвате на успешно класиране при търсене, то не са много причините, поради които да изпаднете от челната позиция. Едно от нещата, кое...
IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Продуктови филтри

Продуктови филтри

Продуктови филтри: как да предизвикате клиентите да купуват повече Когато един уеб сайт има много и различни стоки, това затруднява потребителите, пречи им  да се ориентират бъ...
Как CRM бизнес софтуер работи за всеки търговец

Как CRM бизнес софтуер работи за всеки търговец

Всяка компания може значително да подобри своята дейност и да реализира повече приходи, използвайки подходящ бизнес софтуер. CRM бизнес софтуер е продукт, който предоставя изчерпа...
Уеб консултация за успешен сайт

Уеб консултация за успешен сайт

Уеб консултация за успешен сайт В интернет има място за всеки и за да станете част от глобалната мрежа, печелейки от присъствието си там, трябва само да го поискате. Да, ама не ...