Техническо задание

Техническо задание

Техническо задание

Заданието: Защо не може без него

Ако смятате, че може да поръчате изработка на уеб сайт с едно телефонно обаждане или чрез случайна бърза среща, грешите. Хубаво е да си стиснете ръцете с разработчика и изпълнението на проекта да започне веднага, но преди това ще трябва да отхвърлите доста работа и най-вече да отделите време за оформяне на задание.

Има няколко основни въпроса, на които трябва да сте готови с категорични отговори:

√ Как позиционирате бизнеса си.

Редно е коректно да споделите с какво точно се занимавате, откога го правите, доколко сте популярни и разпознаваеми като бранд. Тук е мястото да посочите и кои са преките ви конкуренти в бранша и с какво се отличавате от тях.

√ Коя е вашата таргет група.

Трябва да имате ясно очертана целева аудитория. Колкото и да ви се иска да кажете, че работите за всички, това е несериозно. Опитайте се да стесните кръга от потенциални клиенти, за да  стигате по-лесно до тях.

√ Какво искате да постигнете.

Другото нещо, в което трябва да сте на 100% сигурни, е защо изобщо ви е притрябвал уеб сайт. Какво смятате да правите и какво точно очаквате от потребителите. От предварително поставените цели зависи как ще бъде изграден сайтът и какви функционалности ще включва той.

√ Дайте конкретни примери.

Разкажете какво харесвате и съответно какво не ви допада, като посочите примерни сайтове. Така много бързо разработчикът ви ще разбере какво да ви предложи, за да спестите време от евентуално отхвърляне на различни идеи и варианти.

√ Какъв е бюджета.

Наистина е важно да поставите бюджетна рамка на проекта. Това улеснява договарянето на параметрите и гарантира бързи преговори. Когато финансовата страна е мъглява, разговорите вървят като игра на сляпа баба.

√ Кой отговаря за проекта.

Определете отговорник, който да ви представлява и да е в пряка връзка с компанията – разработчик. Този човек ще трябва да бъде постоянно на разположение за срещи, разговори, конферентни връзки и т.н.

Паралелно с изграждането на сайта, ще трябва да се погрижите и за съдържанието, което ще включите в него. Помислете върху нещата, които изброихме, защото успехът на уеб сайта и срокът за неговото изграждане, зависи и от вашето участие в процеса.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как да разработим празнична SEO стратегия за онлайн магазин

Как да разработим празнична SEO стратегия за онлайн магазин

Предпразничното пазаруване, както и ноемвриският „Черен петък“ е цел на всеки онлайн бизнес. То е свързано с големи очаквания за увеличен трафик, повече продажби и ръст на ...
Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим?

Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим?

Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим? В условията на извънредно положение, по време на пандемия, която застрашава здравето и живота на милиони хора по света, бизнес...
Избор на фирма за изработка на онлайн магазин

Избор на фирма за изработка на онлайн магазин

Избор на фирма за изработка на онлайн магазин За всеки, който иска да разгърне бизнеса си в дигиталното пространство, основен въпрос е как да направи избор на фирма за изработка...
Лоялни клиенти

Лоялни клиенти

Обичате да печелите? Трябват ви лоялни клиенти. Какъвто и онлайн магазин да имате, ако липсват продажби, ще се наложи да се разделите с него. Ако сте избрали подходящата компани...
Маркетингов план

Маркетингов план

Какво ви липсва? Маркетингов план, който да ви изстреля на върха Когато тепърва навлизате в интернет търговията, за вас е важно да разполагате с перфектната изработка на онлайн мага...
Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Търговецът днес: Не какво ще предложи онлайн, а дали ще оцелее, ако не го направи „Имах два физически магазина и само за месец се наложи да ги закрия. За сметка на това, онлай...