Техническо задание

Техническо задание

Техническо задание

Заданието: Защо не може без него

Ако смятате, че може да поръчате изработка на уеб сайт с едно телефонно обаждане или чрез случайна бърза среща, грешите. Хубаво е да си стиснете ръцете с разработчика и изпълнението на проекта да започне веднага, но преди това ще трябва да отхвърлите доста работа и най-вече да отделите време за оформяне на задание.

Има няколко основни въпроса, на които трябва да сте готови с категорични отговори:

√ Как позиционирате бизнеса си.

Редно е коректно да споделите с какво точно се занимавате, откога го правите, доколко сте популярни и разпознаваеми като бранд. Тук е мястото да посочите и кои са преките ви конкуренти в бранша и с какво се отличавате от тях.

√ Коя е вашата таргет група.

Трябва да имате ясно очертана целева аудитория. Колкото и да ви се иска да кажете, че работите за всички, това е несериозно. Опитайте се да стесните кръга от потенциални клиенти, за да  стигате по-лесно до тях.

√ Какво искате да постигнете.

Другото нещо, в което трябва да сте на 100% сигурни, е защо изобщо ви е притрябвал уеб сайт. Какво смятате да правите и какво точно очаквате от потребителите. От предварително поставените цели зависи как ще бъде изграден сайтът и какви функционалности ще включва той.

√ Дайте конкретни примери.

Разкажете какво харесвате и съответно какво не ви допада, като посочите примерни сайтове. Така много бързо разработчикът ви ще разбере какво да ви предложи, за да спестите време от евентуално отхвърляне на различни идеи и варианти.

√ Какъв е бюджета.

Наистина е важно да поставите бюджетна рамка на проекта. Това улеснява договарянето на параметрите и гарантира бързи преговори. Когато финансовата страна е мъглява, разговорите вървят като игра на сляпа баба.

√ Кой отговаря за проекта.

Определете отговорник, който да ви представлява и да е в пряка връзка с компанията – разработчик. Този човек ще трябва да бъде постоянно на разположение за срещи, разговори, конферентни връзки и т.н.

Паралелно с изграждането на сайта, ще трябва да се погрижите и за съдържанието, което ще включите в него. Помислете върху нещата, които изброихме, защото успехът на уеб сайта и срокът за неговото изграждане, зависи и от вашето участие в процеса.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Какво му трябва на един салон за красота?

Какво му трябва на един салон за красота?

Какво му трябва на един салон за красота? Да бъде онлайн! Салоните за красота отдавна не са луксозни места, достъпни само за разглезени млади дами. Те са част от ежедневието на ...
Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Как да печелите в интернет с промокодове и ваучери Един от най-успешните маркетингови инструменти, използван в електронната търговия,  са промокодовете и ваучерите за отстъ...
Статистики на продажбите

Статистики на продажбите

Искате да знаете кое колко ви струва и как да печелите повече? Измервайте! Онлайн магазинът съществува, за да печели пари. Доколко успешно се справя с тази задача, може да се изчисл...
Слайд банери в онлайн магазин

Слайд банери в онлайн магазин

Кога един банер е готов да продава В днешния дигитален свят визуалното преживяване е водещо в онлайн бизнеса. Потвърждават го последните проучвания на потребителските нагласи, които...
5 предимства на добрия онлайн магазин

5 предимства на добрия онлайн магазин

Искате да продавате повече: 5 предимства на добрия онлайн магазин Въпреки, че електронната търговия шеметно завладява пазара, мнозина все още си мислят, че офлайн бизнесът е напълно...
Търговията от улицата до интернет

Търговията от улицата до интернет

Какво се случва с търговията: От улицата до интернет За търговията в най-общ план смело можем да кажем, че преживява своята коренна промяна. Пътят от улицата до онлайн пространствот...