Техническо задание

Техническо задание

Техническо задание

Заданието: Защо не може без него

Ако смятате, че може да поръчате изработка на уеб сайт с едно телефонно обаждане или чрез случайна бърза среща, грешите. Хубаво е да си стиснете ръцете с разработчика и изпълнението на проекта да започне веднага, но преди това ще трябва да отхвърлите доста работа и най-вече да отделите време за оформяне на задание.

Има няколко основни въпроса, на които трябва да сте готови с категорични отговори:

√ Как позиционирате бизнеса си.

Редно е коректно да споделите с какво точно се занимавате, откога го правите, доколко сте популярни и разпознаваеми като бранд. Тук е мястото да посочите и кои са преките ви конкуренти в бранша и с какво се отличавате от тях.

√ Коя е вашата таргет група.

Трябва да имате ясно очертана целева аудитория. Колкото и да ви се иска да кажете, че работите за всички, това е несериозно. Опитайте се да стесните кръга от потенциални клиенти, за да  стигате по-лесно до тях.

√ Какво искате да постигнете.

Другото нещо, в което трябва да сте на 100% сигурни, е защо изобщо ви е притрябвал уеб сайт. Какво смятате да правите и какво точно очаквате от потребителите. От предварително поставените цели зависи как ще бъде изграден сайтът и какви функционалности ще включва той.

√ Дайте конкретни примери.

Разкажете какво харесвате и съответно какво не ви допада, като посочите примерни сайтове. Така много бързо разработчикът ви ще разбере какво да ви предложи, за да спестите време от евентуално отхвърляне на различни идеи и варианти.

√ Какъв е бюджета.

Наистина е важно да поставите бюджетна рамка на проекта. Това улеснява договарянето на параметрите и гарантира бързи преговори. Когато финансовата страна е мъглява, разговорите вървят като игра на сляпа баба.

√ Кой отговаря за проекта.

Определете отговорник, който да ви представлява и да е в пряка връзка с компанията – разработчик. Този човек ще трябва да бъде постоянно на разположение за срещи, разговори, конферентни връзки и т.н.

Паралелно с изграждането на сайта, ще трябва да се погрижите и за съдържанието, което ще включите в него. Помислете върху нещата, които изброихме, защото успехът на уеб сайта и срокът за неговото изграждане, зависи и от вашето участие в процеса.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък ли? Традициите не са това, което бяха. Вече няма значение как точно е възникнала ежегодната шопинг кампания, нито кога. За по-любопитните все пак нека кажем, че началото е ...
VII. Етапи на поръчката

VII. Етапи на поръчката

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" ...
Политика за връщане на поръчки в онлайн магазин

Политика за връщане на поръчки в онлайн магазин

Политика за връщане в онлайн магазин: защо не може без нея и как да я направим ефективна Всеки онлайн магазин включва съдържание, което е базово и без което не може да функционира. ...
Продуктова страница в онлайн магазин Single View

Продуктова страница в онлайн магазин Single View

Искате да продавате повече? Научете се да правите добри продуктови страници В момента, в който потребител прекрачи виртуалния праг в онлайн магазина, трябва да заковете вниманието м...
Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим?

Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим?

Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим? В условията на извънредно положение, по време на пандемия, която застрашава здравето и живота на милиони хора по света, бизнес...
Статистики на продажбите

Статистики на продажбите

Искате да знаете кое колко ви струва и как да печелите повече? Измервайте! Онлайн магазинът съществува, за да печели пари. Доколко успешно се справя с тази задача, може да се изчисл...