Важни предпоставки за реализация на успешен онлайн магазин

Важни предпоставки за реализация на успешен онлайн магазин

Важни предпоставки за реализация на успешен онлайн магазин

Метрики за оналйн магазин

Избор на стока

Какво е необходимо за започване на онлайн търговия? Има няколко важни неща, които трябва да знаете, за да създадете и управлявате успешен онлайн магазин.
На първо място разбира се е избора на стока и таргет група. Ако сте собственик на offline търговия, то Вие вече сте направили избора на стока и канали за доставка.

Формиране на екип

екип за обслужване на онлайн магазин

И в двата случая помислете за формиране на добър екип за работа с онлайн магазина. Екип за обслужване на вашите клиенти, екип който да организира доставките, екип който да поддържа информацията в онлайн магазина.

Проучване на пазара

проучване на онлайн пазара

Проучете пазара за избраните от Вас стоки, проучете колко и какви са вашите конкуренти.
Има стоки, които много се продават онлайн, но има и стоки, които трудно се продават онлайн. Например много търговци мислят, че обувките не са стока за онлайн търговия, но не е така. Обувки се търсят онлайн и много се продават онлайн.

Помислете какви са вашите конкурентни предимства. Ако стоката ви не е иновативна, а е стока, която се предлага от много конкуренти трябва да намерите вашето конкурентно предимство (по-ниска цена, по-добър маркетинг, по-добър онлайн магазин, по-добро обслужване, по-голямо количество и разнообразие на продукти), ако сте конкурентни, имате шанса не просто да направите добър оборот от онлайн продажби, а да генерирате огромни печалби.

Планиране на разходи

планиране на разходи

Много търговци, които не са поддържали онлайн магазин, мислят, че раходите в електронната търговия са значително по-малки от колкото на физически обект.  За съжаление не е точно така. електоният магазин има възможността да продава с много по-голям капацитет и на по-голям пазар от физическият магазин, но също има не малко разходи.

Няколко разхода, които трябва да се предвидят:

 - закупуване на домейн

- поддръжка на хостинг акаунт или нает сървър

- наемане на фирма за изработка на онлайн магазина

- реконструкции и надграждане

- наемане на юрист за формиране условия и GDPR политика за поверителност

- екип и време за въвеждане първоначалната информация в магазина

- маркетинг

- поддръжка на онлайн магазина

- наемане на фирма за Seo оптимизация и Seo мониторинг

 

Избор на фирма за изработка на онлайн магазин

фирма за изработка на онлайн магазин

Избор на софтуер и разработчик е една от най-важните стъпки.
Софтуера е връзката на клиента с Вас. Ако във физическият магазин има значение локацията и интериора, то в онлайн търговията има голямо значение как е изграден онлайн магазина и какво потребителско преживяване предоставя на вашите потребители. Изключително важно е софтуера да има мобилна версия. В световен мащаб потребителите разглеждат и пазаруват през мобилен телефон.

Друго много важно нещо е магазина да може да расте във времето. Да може да се надгражда с нови модули и функционалности,за да може да се оптимизира като код и обем на съдържание.

Ако започнете в началото с по-малък магазин и в началото имате малко посещения от потребители, то след време може да имате многократно повече посещения и платформата да се нуждае от оптимизация. Ако сайта няма възможност за ескалация, а има голям трафик то тогава, ще се наложи да смените софтуера с друг, което е много тежък и неприятен процес. При мигриране от един софтуер в друг, ще ви е необходимо не само информация да мигрирате, а да мигрирате и пренасочите всички стари урли към новите в новата платформа. Ако не се пренасочат стари урли към нови, рискувате да загубите вече добре индексирани страници в google, съответно губите голяма част от достигнатия трафик.

Аутсорсинг на дейности

Аутсорсинг на дейности

В организацията и обслужването на един онлайн магазин има много дейности. Част от тях е най-добре да извършвате вътрешно фирмено с ваш екип, но други е най-добре да аутсорснете и доверите на професионалисти, които само с това работят и са добри в него. Една от тази дейности е програмиране. Има не малко добри компании предлагащи тази услуга.

Маркетинг

Вашата стока е търсена, цените ви са конкурентни, онлайн магазина е перфектен, всичко това е страхотно, но не се заблуждавайте, че ще успеете без маркетинг! Ако не маркетирате, няма как потребителите да разберат за вас. Преди време беше достатъчно само да се направи добра SEO оптимизация на сайта, но вече не е така. Маркетинг е друга ключова дейност, която е добре да аутсорснете на външна фирма. Има маркетингови компании, които само с това се занимават и наистина знаят какво и как да го правят. Маркетинга не е само плащане на реклами в google, facebook и други платформи. Разработване на маркетинговата стратегия, анализ на резултати, проследяване ефективност от всяка кампания, използване на различни тулове и метрики това са неща, без които нито една маркетингова кампания е трудно да е успешна.

SEO оптимизация

SEO оптимизация

SEO оптимизация, програмиране и маркетинг са три различни дейности и добре да работите с три различни компании специализирани в тази дейности. Фирмата, чиято дейност е програмиране може да ви предложи много добра onpage SEO оптимизация, но onpage е само част от това, което се нуждаете. Фирми, които работят само с SEO оптимизация могат да Ви предложат offpage SEO, което също толкова важно, колкото и onpage. Компании концентрирани в тази дейност разполага с много сателитни сайтове за линк билдинг и знаят как да го използват правилно. Такива компании разполагат и умеят да работят със скъпи тулове и софтуери за измерване качеството на SEO.

Някои компании предлагат комплексна услуга за трите дейности, но качеството, което ще получите от отделни всяка специализирана в нейната си област е много по-голямо. Да, може би ще е малко по-скъпо, но качеството, което ще получите е несравнимо по-голямо.

Реинвестиция

Реинвестиция

Реинвенстицията е нещо, което, ако не предвидите, ще бъдете неприятно изненадани във времето. Реинвенстиция на вашето време, разширяване на екип, надграждане на софтуера или маркетинг и пробиване на чужди пазари. Не се страхувайте от промените! Промените и реинвистицията са нещо положително за вашето развитие. Много дружества предварително залагат в бюджета си суми за реинвестиция, което ги прави силни и печеливши.

Всичко гореописано е важно за създаване на успешен онлайн магазин!

2 коментара

коментар от  Никол коментар от  Никол Никол 2019-07-17

Много точно казано.

коментар от  Сава Савов коментар от  Сава Савов Сава Савов 2020-10-13

Не бях чел до сега толкова окровенна статия и то в сайт на софтуерна агенция. Обикновено всички фирми представят нещата така, че едва ли не, като си направиш онлайн магазин започват да валят приходите от небето. Никой не споменава на практика каква е организацията и колко са факторите за достигане на добри печалби. Благодаря на уеб билд за така добре описаните процеси в онлайн търговията.

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Конкурентен уеб сайт

Конкурентен уеб сайт

Как един уеб сайт да се справи с конкуренцията Не е чак толкова трудно да класирате уеб сайта си на челни позиции и да се изкачите на върха. Да постигнете така желаното предимство и...
Как да подготвя задание за изработка на уеб сайт?

Как да подготвя задание за изработка на уеб сайт?

Как да подготвя задание за изработка на уеб сайт или по-скоро, какво е необходимо за да се изготви оферта за изработка на сайт? Често получаваме запитвания за изработка на ...
Ново отлагане на Н-18

Ново отлагане на Н-18

За трети пореден път отсрочват влизането в сила на предизвикалите шумна полемика  промени в Наредба Н-18, регламентираща употребата на касови апарати. Те ще започнат да се прилага...
Социални доказателства в онлайн търговията

Социални доказателства в онлайн търговията

Кое кара хората да предпочитат един продукт пред друг? Изобщо, как избират какво да купят? Тези въпроси не дават мира на куп специалисти и експерти. И макар, че търсенето на отговори п...
В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...
Изоставена количка

Изоставена количка

Проблемът „изоставена количка“ и как най-умело да се справим с него За всеки търговец има достатъчно стресови ситуации, които затрудняват работата му и носят риск от заг...