Важни предпоставки за реализация на успешен онлайн магазин

  • Начало
  • Блог
  • Важни предпоставки за реализация на успешен онлайн магазин

Важни предпоставки за реализация на успешен онлайн магазин

Метрики за оналйн магазин

Избор на стока

Какво е необходимо за започване на онлайн търговия? Има няколко важни неща, които трябва да знаете, за да създадете и управлявате успешен онлайн магазин.
На първо място разбира се е избора на стока и таргет група. Ако сте собственик на offline търговия, то Вие вече сте направили избора на стока и канали за доставка.

Формиране на екип

екип за обслужване на онлайн магазин

И в двата случая помислете за формиране на добър екип за работа с онлайн магазина. Екип за обслужване на вашите клиенти, екип който да организира доставките, екип който да поддържа информацията в онлайн магазина.

Проучване на пазара

проучване на онлайн пазара

Проучете пазара за избраните от Вас стоки, проучете колко и какви са вашите конкуренти.
Има стоки, които много се продават онлайн, но има и стоки, които трудно се продават онлайн. Например много търговци мислят, че обувките не са стока за онлайн търговия, но не е така. Обувки се търсят онлайн и много се продават онлайн.

Помислете какви са вашите конкурентни предимства. Ако стоката ви не е иновативна, а е стока, която се предлага от много конкуренти трябва да намерите вашето конкурентно предимство (по-ниска цена, по-добър маркетинг, по-добър онлайн магазин, по-добро обслужване, по-голямо количество и разнообразие на продукти), ако сте конкурентни, имате шанса не просто да направите добър оборот от онлайн продажби, а да генерирате огромни печалби.

Планиране на разходи

планиране на разходи

Много търговци, които не са поддържали онлайн магазин, мислят, че раходите в електронната търговия са значително по-малки от колкото на физически обект.  За съжаление не е точно така. електоният магазин има възможността да продава с много по-голям капацитет и на по-голям пазар от физическият магазин, но също има не малко разходи.

Няколко разхода, които трябва да се предвидят:

 - закупуване на домейн

- поддръжка на хостинг акаунт или нает сървър

- наемане на фирма за изработка на онлайн магазина

- реконструкции и надграждане

- наемане на юрист за формиране условия и GDPR политика за поверителност

- екип и време за въвеждане първоначалната информация в магазина

- маркетинг

- поддръжка на онлайн магазина

- наемане на фирма за Seo оптимизация и Seo мониторинг

 

Избор на фирма за изработка на онлайн магазин

фирма за изработка на онлайн магазин

Избор на софтуер и разработчик е една от най-важните стъпки.
Софтуера е връзката на клиента с Вас. Ако във физическият магазин има значение локацията и интериора, то в онлайн търговията има голямо значение как е изграден онлайн магазина и какво потребителско преживяване предоставя на вашите потребители. Изключително важно е софтуера да има мобилна версия. В световен мащаб потребителите разглеждат и пазаруват през мобилен телефон.

Друго много важно нещо е магазина да може да расте във времето. Да може да се надгражда с нови модули и функционалности,за да може да се оптимизира като код и обем на съдържание.

Ако започнете в началото с по-малък магазин и в началото имате малко посещения от потребители, то след време може да имате многократно повече посещения и платформата да се нуждае от оптимизация. Ако сайта няма възможност за ескалация, а има голям трафик то тогава, ще се наложи да смените софтуера с друг, което е много тежък и неприятен процес. При мигриране от един софтуер в друг, ще ви е необходимо не само информация да мигрирате, а да мигрирате и пренасочите всички стари урли към новите в новата платформа. Ако не се пренасочат стари урли към нови, рискувате да загубите вече добре индексирани страници в google, съответно губите голяма част от достигнатия трафик.

Аутсорсинг на дейности

Аутсорсинг на дейности

В организацията и обслужването на един онлайн магазин има много дейности. Част от тях е най-добре да извършвате вътрешно фирмено с ваш екип, но други е най-добре да аутсорснете и доверите на професионалисти, които само с това работят и са добри в него. Една от тази дейности е програмиране. Има не малко добри компании предлагащи тази услуга.

Маркетинг

Вашата стока е търсена, цените ви са конкурентни, онлайн магазина е перфектен, всичко това е страхотно, но не се заблуждавайте, че ще успеете без маркетинг! Ако не маркетирате, няма как потребителите да разберат за вас. Преди време беше достатъчно само да се направи добра SEO оптимизация на сайта, но вече не е така. Маркетинг е друга ключова дейност, която е добре да аутсорснете на външна фирма. Има маркетингови компании, които само с това се занимават и наистина знаят какво и как да го правят. Маркетинга не е само плащане на реклами в google, facebook и други платформи. Разработване на маркетинговата стратегия, анализ на резултати, проследяване ефективност от всяка кампания, използване на различни тулове и метрики това са неща, без които нито една маркетингова кампания е трудно да е успешна.

SEO оптимизация

SEO оптимизация

SEO оптимизация, програмиране и маркетинг са три различни дейности и добре да работите с три различни компании специализирани в тази дейности. Фирмата, чиято дейност е програмиране може да ви предложи много добра onpage SEO оптимизация, но onpage е само част от това, което се нуждаете. Фирми, които работят само с SEO оптимизация могат да Ви предложат offpage SEO, което също толкова важно, колкото и onpage. Компании концентрирани в тази дейност разполага с много сателитни сайтове за линк билдинг и знаят как да го използват правилно. Такива компании разполагат и умеят да работят със скъпи тулове и софтуери за измерване качеството на SEO.

Някои компании предлагат комплексна услуга за трите дейности, но качеството, което ще получите от отделни всяка специализирана в нейната си област е много по-голямо. Да, може би ще е малко по-скъпо, но качеството, което ще получите е несравнимо по-голямо.

Реинвестиция

Реинвестиция

Реинвенстицията е нещо, което, ако не предвидите, ще бъдете неприятно изненадани във времето. Реинвенстиция на вашето време, разширяване на екип, надграждане на софтуера или маркетинг и пробиване на чужди пазари. Не се страхувайте от промените! Промените и реинвистицията са нещо положително за вашето развитие. Много дружества предварително залагат в бюджета си суми за реинвестиция, което ги прави силни и печеливши.

Всичко гореописано е важно за създаване на успешен онлайн магазин!

Портфолио

Проекти изработени от Уеббилд България ООД

webbuild.bg