Важните първи стъпки за електронната търговия

Важните първи стъпки за електронната търговия

Важните първи стъпки за електронната търговия

Важните първи стъпки в изграждането на успешна електрона търговия

purvi-stupki-za-online-magazin

Електронната търговия е сериозно начинание. Изисква време, труд, отдаденост и прецизно пресметната инвестиция. Може да бъде забавно занимание, но преди всичко е бизнес, за който трябва да се погрижите професионално. Има основни правила и изисквания, които следва да спазите преди да се захванете с изработка на онлайн магазин. Когато нещата се сринат катастрофално, оправданието, че интернет ви е крив, e оригинално твърдение, но не решава проблемите.

Как да продавате и да печелите от това

kak-da-pechela-pari-ot-online-magazin

Административният панел е мястото, откъдето управлявате цялата информация. От това, как е направен и какво включва, зависи работата на целия магазин. Ето защо е толкова важно кои са хората, заети с изработката и поддръжката му. В админ панела се намира всичко необходимо. Тук са продуктите, разпределени по категории, наличните количества от тях, цени, снимки, описания и т.н. Тук са поръчките, запитванията, коментарите и всичко останало.

Именно в административния панел може да разпределите отговорностите, като делегирате определени права за достъп на подчинените си. Преди това планирайте възможно най-подробно и прецизно какво точно ще вършите. Подплатете всичко с проучване, анализ и ясна схема кое колко ще ви струва. Това е начинът да реализирате целите са, а най-важните са две, съвсем простички – да имате продажби и да печелите от това.

Ако вече сте наясно какво ще продавате, време е да потърсите съответните дистрибутори и да съставите план за работа с тях. От размера на продуктовото ви портфолио зависи обемът на съдържанието, което трябва да представите в сайта. Помислете и затова, дали ще поддържате складови наличности и дали ще ползвате складов софтуер. Цялостната архитектура на магазина и бизнес концепцията му се изграждат около това.

Нека клиентите избират начина на плащане

nachin-na-plashtane

Когато трябва да решите какви разплащателни системи да включите, бъдете възможно най-гъвкави. Нали не се заблуждавате, че е достатъчно да дадете телефон и адрес за поръчка. Клиентите ви са онлайн, съответно им осигурете удобни начини да платят онлайн. Нека да могат да се разплащат чрез банкови карти, микросметки и колкото се може повече методи на плащане. Задължително го направете, ако искате да привлечете повече потребители, още повече, ако търсите пазари извън страната.

Рано или късно, ще решите, че продуктовата ви гама трябва да се разпространява и навън. Ако заложите това условие в самото начало, то следва да предвидите и езиците, на които ще се ползва магазинът ви. Съвсем не е достатъчно само съдържанието да е преведено. Необходимо е да може да се разговаря и да се води бърза и адекватна кореспонденция с клиентите на всички езици, които сте посочили.

Изберете най-удобния за вас начин да правите доставките. Вариантите не са много. Ползвате собствен транспорт или услугите на куриерски фирми. Ако мащабите ви на работа позволяват, както и за да се предпазите от досадни грешки и пропуски, най-добре магазинът ви да е свързан чрез софтуерна система със съответния куриерски посредник. Така няма да сте ангажирани пряко с всяка доставка и ще спестите разходи за собствен автопарк.

Бъдете видими, за да сте харесвани

vidimi-i-haresvani

Какъв е смисълът да похарчите парите си за перфектно изграден уеб сайт, когато посещенията в него се броят на пръсти, а продажбите клонят към нулата. Всичко ще се окаже напразно, ако „разхождащите се“ из интернет не знаят за вас. В случая ви трябва популярност, реклама или иначе казано – маркетинг в действие. Не се хвърляйте в печатането на разни листовки и пълненето им по случайни пощенски кутии. Продавате онлайн, нали? Рекламирайте се подходящо онлайн.

Събрахте ли подходящия екип? В момента щом станете видими и харесвани в онлайн мрежата, ще започнат да идват и поръчките. Не разчитайте те да се случват тихо и кротко. Често ще има въпроси, коментари, оплаквания, съвети и всичко, за което дори не сте и помисляли преди това. Всяка поръчка следва да бъде обработена както трябва и навреме. Това няма как да се случи, ако не разполагате с толкова хора, колкото ви трябват.

Нищо не е вечно, а най-доброто винаги предстои. Предвидете възможността вашият софтуер да расте и да се променя. Такъв момент винаги настъпва. Същевременно, постоянно се налагат разни модификации и настройки, допълнителни софтуерни връзки за интеграция с външни системи и толкова други неща, които са важни и не търпят отлагане. Това е само подсказване, че трябва умно и рационално да подходите при избора на фирма изпълнител на проекта ви.

Приемете, че това не е странична дейност

Първото впечатление е важно и за да не се окаже и единствено, погрижете се за потребителите. Нека останат доволни още при първото си влизане в магазина. Не ги наказвайте със ситни буквички и неясни шрифтове. Това дразни и ядосва хората, а най-неприятното е, че ги подтиква бързо да излязат и да си намерят друго място за пазаруване. Същото ще се случи, ако и общата визия не е достатъчно привлекателна. Никой не харесва опърпан и мижав дизайн.

Онлайн търгуването има едно неоспоримо предимство. При него следите остават или иначе казано, всичко се документира. По всяко време можете да научите кой е бил в магазина и какви действия е предприел. Това дава широки възможности за анализ и проучване на клиентите и тяхното поведение. Винаги са на разположение и всичките направени поръчки. Ценна база от информация, която винаги ви е пред очите.

Ако гледате на своя сайт като на едно забавление в свободното време, сега е моментът да се откажете от начинанието. Колкото и да не ви се вярва, това не е игра за скучаещи хора, търсещи нещо допълнително, с което да се занимават. Мнозина грешат, като избират да го правят под формата на страничен доход, с който да подпомагат семейния бюджет. Ако все още не сте разбрали, че така не става, предстои да го научите по трудния начин.

Щом веднъж вземете решение, отдайте се на бизнес проекта си и вървете към целта стъпка по стъпка. Няма как да не успеете. Просто следвайте правилата и не спирайте да повишавате знанията и уменията си. Колкото повече се стараете и не пестите енергия, толкова по-доволни ще сте от постигнатото.

В този бизнес, както и във всеки друг, печелят тези, които проявяват постоянство и не спират да отговарят и на най-претенциозните потребителски търсения и нагласи.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Изкуственият интелект (Ai) – новият инструмент в арсенала на киберпрестъпниците

Изкуственият интелект (Ai) – новият инструмент в арсенала на киберпрестъпниците

Вашите пароли и методи за защита на онлайн акаунтите ви са под постоянна заплаха, а сега на сцената излиза още по-мощен инструмент, който усложнява ситуацията – изкуственият инте...
Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи? Какво наложи работата от вкъщи? С обявяване на епидемичното положение в България и в цял свят, ние намерихме начин да бъдем проду...
Обслужване на онлайн поръчки

Обслужване на онлайн поръчки

Как най-лесно да (не)вбесите клиентите И баба знае, че продажбите в един магазин в голяма степен зависят от продавачите. Дали са вежливи, усмихнати и дружелюбни. Дали ги мързи или в...
Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Как да печелите в интернет с промокодове и ваучери Един от най-успешните маркетингови инструменти, използван в електронната търговия,  са промокодовете и ваучерите за отстъ...
Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък ли? Традициите не са това, което бяха. Вече няма значение как точно е възникнала ежегодната шопинг кампания, нито кога. За по-любопитните все пак нека кажем, че началото е ...
Как сайта ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Как сайта ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Имате ли eCommerce сайт или искате да създадете такъв, но искате и да продавате? Ще ви опишем какво е важно да има в него, за да може потребителя да не го посещава само за секунди и по...