Важните първи стъпки за онлайн магазин

Важните първи стъпки за онлайн магазин

Важните първи стъпки в изграждането на успешен онлайн магазин

Онлайн магазинът е сериозно начинание. Изисква време, труд, отдаденост и прецизно пресметната инвестиция. Може да бъде забавно занимание, но преди всичко е бизнес, за който трябва да се погрижите професионално. Има основни правила и изисквания, които следва да спазите преди да се захванете с изработка на онлайн магазин. Когато нещата се сринат катастрофално, оправданието, че интернет ви е крив, e оригинално твърдение, но не решава проблемите.

Как да продавате и да печелите от това

Административният панел е мястото, откъдето управлявате онлайн магазина. От това, как е направен и какво включва, зависи работата на целия магазин. Ето защо е толкова важно кои са хората, заети с изработката и поддръжката му. В админ панела се намира всичко необходимо. Тук са продуктите, разпределени по категории, наличните количества от тях, цени, снимки, описания и т.н. Тук са поръчките, запитванията, коментарите и всичко останало.

Именно в административния панел може да разпределите отговорностите, като делегирате определени права за достъп на подчинените си. Преди това планирайте възможно най-подробно и прецизно какво точно ще вършите. Подплатете всичко с проучване, анализ и ясна схема кое колко ще ви струва. Това е начинът да реализирате целите са, а най-важните са две, съвсем простички – да имате продажби и да печелите от това.

Ако вече сте наясно какво ще продавате, време е да потърсите съответните дистрибутори и да съставите план за работа с тях. От размера на продуктовото ви портфолио зависи обемът на съдържанието, което трябва да представите в онлайн магазина. Помислете и затова, дали ще поддържате складови наличности и дали ще ползвате складов софтуер. Цялостната архитектура на магазина и бизнес концепцията му се изграждат около това.

Нека клиентите избират начина на плащане

Когато трябва да решите какви разплащателни системи да включите, бъдете възможно най-гъвкави. Нали не се заблуждавате, че е достатъчно да дадете телефон и адрес за поръчка. Клиентите ви са онлайн, съответно им осигурете удобни начини да платят онлайн. Нека да могат да се разплащат чрез банкови карти, микросметки и колкото се може повече методи на плащане. Задължително го направете, ако искате да привлечете повече потребители, още повече, ако търсите пазари извън страната.

Рано или късно, ще решите, че продуктовата ви гама трябва да се разпространява и навън. Ако заложите това условие в самото начало, то следва да предвидите и езиците, на които ще се ползва магазинът ви. Съвсем не е достатъчно само съдържанието да е преведено. Необходимо е да може да се разговаря и да се води бърза и адекватна кореспонденция с клиентите на всички езици, които сте посочили.

Изберете най-удобния за вас начин да правите доставките. Вариантите не са много. Ползвате собствен транспорт или услугите на куриерски фирми. Ако мащабите ви на работа позволяват, както и за да се предпазите от досадни грешки и пропуски, най-добре магазинът ви да е свързан чрез софтуерна система със съответния куриерски посредник. Така няма да сте ангажирани пряко с всяка доставка и ще спестите разходи за собствен автопарк.

Бъдете видими, за да сте харесвани

Какъв е смисълът да похарчите парите си за перфектно изграден онлайн магазин, когато посещенията в него се броят на пръсти, а продажбите клонят към нулата. Всичко ще се окаже напразно, ако „разхождащите се“ из интернет не знаят за вас. В случая ви трябва популярност, реклама или иначе казано – маркетинг в действие. Не се хвърляйте в печатането на разни листовки и пълненето им по случайни пощенски кутии. Продавате онлайн, нали? Рекламирайте се подходящо онлайн.

Събрахте ли подходящия екип? В момента щом станете видими и харесвани в онлайн мрежата, ще започнат да идват и поръчките. Не разчитайте те да се случват тихо и кротко. Често ще има въпроси, коментари, оплаквания, съвети и всичко, за което дори не сте и помисляли преди това. Всяка поръчка следва да бъде обработена както трябва и навреме. Това няма как да се случи, ако не разполагате с толкова хора, колкото ви трябват.

Нищо не е вечно, а най-доброто винаги предстои. Предвидете възможността вашият онлайн магазин да расте и да се променя. Такъв момент винаги настъпва. Същевременно, постоянно се налагат разни модификации и настройки, допълнителни софтуерни връзки за интеграция с външни системи и толкова други неща, които са важни и не търпят отлагане. Това е само подсказване, че трябва умно и рационално да подходите при избора на фирма изпълнител на проекта ви.

Приемете, че това не е странична дейност

Първото впечатление е важно и за да не се окаже и единствено, погрижете се за потребителите. Нека останат доволни още при първото си влизане в магазина. Не ги наказвайте със ситни буквички и неясни шрифтове. Това дразни и ядосва хората, а най-неприятното е, че ги подтиква бързо да излязат и да си намерят друго място за пазаруване. Същото ще се случи, ако и общата визия не е достатъчно привлекателна. Никой не харесва опърпан и мижав дизайн.

Онлайн търгуването има едно неоспоримо предимство. При него следите остават или иначе казано, всичко се документира. По всяко време можете да научите кой е бил в магазина и какви действия е предприел. Това дава широки възможности за анализ и проучване на клиентите и тяхното поведение. Винаги са на разположение и всичките направени поръчки. Ценна база от информация, която винаги ви е пред очите.

Ако гледате на своя онлайн магазин като на едно забавление в свободното време, сега е моментът да се откажете от начинанието. Колкото и да не ви се вярва, това не е игра за скучаещи хора, търсещи нещо допълнително, с което да се занимават. Мнозина грешат, като избират да го правят под формата на страничен доход, с който да подпомагат семейния бюджет. Ако все още не сте разбрали, че така не става, предстои да го научите по трудния начин.

Щом веднъж вземете решение, отдайте се на бизнес проекта си и вървете към целта стъпка по стъпка. Няма как да не успеете. Просто следвайте правилата и не спирайте да повишавате знанията и уменията си. Колкото повече се стараете и не пестите енергия, толкова по-доволни ще сте от постигнатото.

В този бизнес, както и във всеки друг, печелят тези, които проявяват постоянство и не спират да отговарят и на най-претенциозните потребителски търсения и нагласи.

0 коментара

Напишете коментар:

Портфолио

Проекти изработени от Уеббилд България ООД

WebBuild