Скорост на сайт

Скорост на сайт

Скорост на сайт

Две секунди стигат, за да пратят потребителите в конкурентен сайт

web-speed

Когато говорим за скорост на уеб сайт, всяка секунда е от значение. Колкото по-динамично се зарежда той, толкова по-сигурно е, че хората ще останат, ще разгледат и ще се възползват от това, което им предлагате. Добър и сигурен начин е да привлечете лоялни последователи, да увеличите реализациите, да снижите процента на отпадналите и заслужено да се наградите с печалби.

Колко точно трае потребителското търпение?

potrebitelsko-turpenie

Не подценявайте скоростта. Какъвто и сайт да имате – подреден, приятен за сърфиране и снабден с всякакви екстри, ако той е бавен, няма да ви върши работа на 100%. Във всяка изработка на сайт се влагат достатъчно труд и пари и те не бива да бъдат хвърляни на вятъра с безразсъдна лекота. Има значение дали сайтът ще се зареди за 2 - 3 секунди или за тегавите 10 – 15 секунди.

Точно колко трае потребителското търпение? Според проучване в мрежата, около 40% от потребителите зарязват страницата, ако тя не се зареди до 4 секунди. Над 47% от хората разчитат това да се случи още по-бързо – под 2 секунди. Тези потребители бързо ще се преориентират към конкурентите ви и бъдете сигурни, ще забравят за вас. Факт, който никак не е приятен и е напълно потвърден в практиката.

Направете си един експеримент. Освен, че сте собственик на уеб сайт или управлявате такъв, вие сте и потребител. Следващия път, когато разглеждате или търсите нещо за себе си, засечете по колко части от минутата чакате, за да се отвори съдържанието. Колко пъти продължавате да сте настоятелни и последователни, ако някой сайт се бави? Дали не намирате, това, което ви вълнува на друго място?

Оптимизирахте ли сайта за мобилни устройства?

mobilni-ustrojstva-website

Оптимизацията на сайта ви откъм скорост на зареждане е наложителна по още една много важна причина. Постоянно расте броят на тези, които се възползват от мобилните устройства за сърфиране в интернет. Ако не сте се постарали да им осигурите комфортно пребиваване в сайта, то със сигурност ще ги загубите. Тук се съобразете с още една подробност – невинаги мобилната мрежа е достатъчно добра и бърза.

Когато сайтът не е оптимизиран за мобилно гледане, той е труден за навигация. Обикновено се започват едни опити за увеличаване на шрифта, кликване на погрешни линкове и т.н. Все неща, от които в даден момент на потребителите им писва и те пренасочват вниманието си другаде. Напълно разбираема реакция, когато прегледът и четенето са затормозени.

Ако изпитвате подобни проблеми с вашия сайт, говорете с уеб дизайнера си и намерете бързо решение. Дали ще правите разработка на мобилна версия или адаптивен - респонсив (responsive) дизайн, е въпрос на преценка и адекватно решение. Едно е сигурно, ако отлагате въпроса, ще загубите голяма част от аудиторията си. Дори и най-верните ви последователи няма да търпят дълго подобно неудобство.

Как изглеждат страниците при споделяне във Facebook?

facebook-share

Социалните мрежи са местата, където потребителският поток е най-голям. Това налага сайтът ви да бъде оптимизиран и за Facebook. Има достатъчни инструменти, които подсказват, че това е умел начин за генериране на печалби и допълнителни ползи. За целта, от значение е как ще изглежда страницата ви при споделяне във Facebook, за да имате успешна реклама и да накарате хората да ви следват.

При самото споделяне, следва да се извлича правилната снимка, която да бъде с нужното качество и точен размер. Ако се споделя статия, то тя трябва да бъде с достатъчно атрактивни заглавия, за да предизвика любопитство и да увлече повече хора да я прочетат. За качествено споделяне, въпросните заглавия трябва да се извличат достоверно и коректно форматирани.

Има публично обявени достатъчно статистики за потребителите във Facebook, тяхното поведение и вкусове. Твърди се, че всеки с профил в социалната мрежа, има средно по 130 приятели. Има достъп до поне 80 групи и всеки месец прави по около 90 публикации – пише или споделя текстове, снимки и линкове. Над 85% от хората, които веднъж са харесали една страница, повече никога не се връщат на нея.

На кое място в класацията се намира сайтът?

klasacia-na-sait

Без значение кой за какво използва интернет, дали за работа или развлечение, уеб сайтовете са основен източник на информация. От тях се очаква да бъдат бързи и лесни за навигация. Активните сайтове са милиарди, тези от тях, които се радват на постоянно посещение, са едва стотици. Основната причина е именно това – повечето от тях не работят достатъчно бързо.

Ако все още вярвате, че за да се забърза вашият уеб сайт, единственото условие е да имате мощен сървър, грешите. Преди всичко той трябва да бъде изграден така, че да поддържа добра скорост на зареждане. Това е работа на екипа, на който сте поверили изработката на сайта, и който има грижата за неговата оптимизация. Срещнете се с хората от фирмата изпълнител на проекта ви и вижте кое е най-доброто решение за вас, без да го отлагате дълго.

Освен за потребителите, скоростта на сайта е важна и за търсачките, включително и за Google. Колкото по-бързо се справя един сайт и колкото по-оптимизиран е той, толкова по-напред ще се класира при търсене по ключови думи. Така той ще се показва на първа страница, най-отгоре, тъй като съдържанието му ще е разбираемо за търсещите машини. Всички, които издирват каквото и да е, започват преглед на предложенията с началните в списъка.

Скоростта на сайта е първото добро впечатление, което можете да предложите на посетителите. Никой не е склонен да се превърне във вечния чакащ. Бавно работещите сайтове обикновено биват затваряни много преди да заредят. Над 55% от търсещите някаква информация, споделят, че изнервянето им се увеличава с всяка секунда, с която се бави отварянето на даден сайт.

Скоростта е важна. Тя е неотменна част от професионалното ви представяне онлайн. Прави ви харесвани от потребителите, от Google и от Facebook. Колкото и полезна и изчерпателна информация да предлагате, ако хората затварят сайта преди да са я видели, полза няма. И най-търпеливите ви почитатели ще си намерят други източници, дори и такива, които не предлагат това, с което вие разполагате, но имат бързо зареждащи се страници. Ще похабят повече време в проучване, но няма да се върнат при вас и да продължат да чакат.

Ако тази статия не беше се заредила веднага, нямаше да я прочетете, нали?

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Началната страница на онлайн магазин

Началната страница на онлайн магазин

Как да подредите началната страница на онлайн магазина така, че да печелите повече? Всеки онлайн магазин заслужава да бъде харесван и лесно разпознаваем. За тази цел той трябва ...
Необходим бюджет за изработката на онлайн магазин?

Необходим бюджет за изработката на онлайн магазин?

Какъв бюджет е необходим за изработка на онлайн магазин? Имате нужда от онлайн магазин, но не знаете какъв бюджет ще вие необходим. Чувате и четете различни мнения относно цени, seo...
Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност (KPI): кои са вашите и как да се възползвате от тях Съществено значение за развитието на всеки уеб сайт има дефинирането на KPI (Key Performance In...
Методи на плащане в онлайн магазин

Методи на плащане в онлайн магазин

Как да създадете безупречен процес на разплащане Вече сте определили таргет групата за вашия онлайн магазин, постарали сте се да привлечете клиенти и да ги убедите, че са на правилн...
Изработка на уеб сайт с готова платформа или къстъм версия?

Изработка на уеб сайт с готова платформа или къстъм версия?

Търсейки фирма за изработка на сайт, ще попаднете на различни предложения за изработка на вашият уеб сайт. Офертите, които получавате са за изработка на сайта ви с готова платформа...
Избор на фирма за изработка на онлайн магазин

Избор на фирма за изработка на онлайн магазин

Избор на фирма за изработка на онлайн магазин За всеки, който иска да разгърне бизнеса си в дигиталното пространство, основен въпрос е как да направи избор на фирма за изработка...