Скорост на сайт

Скорост на сайт

Скорост на сайт

Две секунди стигат, за да пратят потребителите в конкурентен сайт

web-speed

Когато говорим за скорост на уеб сайт, всяка секунда е от значение. Колкото по-динамично се зарежда той, толкова по-сигурно е, че хората ще останат, ще разгледат и ще се възползват от това, което им предлагате. Добър и сигурен начин е да привлечете лоялни последователи, да увеличите реализациите, да снижите процента на отпадналите и заслужено да се наградите с печалби.

Колко точно трае потребителското търпение?

potrebitelsko-turpenie

Не подценявайте скоростта. Какъвто и сайт да имате – подреден, приятен за сърфиране и снабден с всякакви екстри, ако той е бавен, няма да ви върши работа на 100%. Във всяка изработка на сайт се влагат достатъчно труд и пари и те не бива да бъдат хвърляни на вятъра с безразсъдна лекота. Има значение дали сайтът ще се зареди за 2 - 3 секунди или за тегавите 10 – 15 секунди.

Точно колко трае потребителското търпение? Според проучване в мрежата, около 40% от потребителите зарязват страницата, ако тя не се зареди до 4 секунди. Над 47% от хората разчитат това да се случи още по-бързо – под 2 секунди. Тези потребители бързо ще се преориентират към конкурентите ви и бъдете сигурни, ще забравят за вас. Факт, който никак не е приятен и е напълно потвърден в практиката.

Направете си един експеримент. Освен, че сте собственик на уеб сайт или управлявате такъв, вие сте и потребител. Следващия път, когато разглеждате или търсите нещо за себе си, засечете по колко части от минутата чакате, за да се отвори съдържанието. Колко пъти продължавате да сте настоятелни и последователни, ако някой сайт се бави? Дали не намирате, това, което ви вълнува на друго място?

Оптимизирахте ли сайта за мобилни устройства?

mobilni-ustrojstva-website

Оптимизацията на сайта ви откъм скорост на зареждане е наложителна по още една много важна причина. Постоянно расте броят на тези, които се възползват от мобилните устройства за сърфиране в интернет. Ако не сте се постарали да им осигурите комфортно пребиваване в сайта, то със сигурност ще ги загубите. Тук се съобразете с още една подробност – невинаги мобилната мрежа е достатъчно добра и бърза.

Когато сайтът не е оптимизиран за мобилно гледане, той е труден за навигация. Обикновено се започват едни опити за увеличаване на шрифта, кликване на погрешни линкове и т.н. Все неща, от които в даден момент на потребителите им писва и те пренасочват вниманието си другаде. Напълно разбираема реакция, когато прегледът и четенето са затормозени.

Ако изпитвате подобни проблеми с вашия сайт, говорете с уеб дизайнера си и намерете бързо решение. Дали ще правите разработка на мобилна версия или адаптивен - респонсив (responsive) дизайн, е въпрос на преценка и адекватно решение. Едно е сигурно, ако отлагате въпроса, ще загубите голяма част от аудиторията си. Дори и най-верните ви последователи няма да търпят дълго подобно неудобство.

Как изглеждат страниците при споделяне във Facebook?

facebook-share

Социалните мрежи са местата, където потребителският поток е най-голям. Това налага сайтът ви да бъде оптимизиран и за Facebook. Има достатъчни инструменти, които подсказват, че това е умел начин за генериране на печалби и допълнителни ползи. За целта, от значение е как ще изглежда страницата ви при споделяне във Facebook, за да имате успешна реклама и да накарате хората да ви следват.

При самото споделяне, следва да се извлича правилната снимка, която да бъде с нужното качество и точен размер. Ако се споделя статия, то тя трябва да бъде с достатъчно атрактивни заглавия, за да предизвика любопитство и да увлече повече хора да я прочетат. За качествено споделяне, въпросните заглавия трябва да се извличат достоверно и коректно форматирани.

Има публично обявени достатъчно статистики за потребителите във Facebook, тяхното поведение и вкусове. Твърди се, че всеки с профил в социалната мрежа, има средно по 130 приятели. Има достъп до поне 80 групи и всеки месец прави по около 90 публикации – пише или споделя текстове, снимки и линкове. Над 85% от хората, които веднъж са харесали една страница, повече никога не се връщат на нея.

На кое място в класацията се намира сайтът?

klasacia-na-sait

Без значение кой за какво използва интернет, дали за работа или развлечение, уеб сайтовете са основен източник на информация. От тях се очаква да бъдат бързи и лесни за навигация. Активните сайтове са милиарди, тези от тях, които се радват на постоянно посещение, са едва стотици. Основната причина е именно това – повечето от тях не работят достатъчно бързо.

Ако все още вярвате, че за да се забърза вашият уеб сайт, единственото условие е да имате мощен сървър, грешите. Преди всичко той трябва да бъде изграден така, че да поддържа добра скорост на зареждане. Това е работа на екипа, на който сте поверили изработката на сайта, и който има грижата за неговата оптимизация. Срещнете се с хората от фирмата изпълнител на проекта ви и вижте кое е най-доброто решение за вас, без да го отлагате дълго.

Освен за потребителите, скоростта на сайта е важна и за търсачките, включително и за Google. Колкото по-бързо се справя един сайт и колкото по-оптимизиран е той, толкова по-напред ще се класира при търсене по ключови думи. Така той ще се показва на първа страница, най-отгоре, тъй като съдържанието му ще е разбираемо за търсещите машини. Всички, които издирват каквото и да е, започват преглед на предложенията с началните в списъка.

Скоростта на сайта е първото добро впечатление, което можете да предложите на посетителите. Никой не е склонен да се превърне във вечния чакащ. Бавно работещите сайтове обикновено биват затваряни много преди да заредят. Над 55% от търсещите някаква информация, споделят, че изнервянето им се увеличава с всяка секунда, с която се бави отварянето на даден сайт.

Скоростта е важна. Тя е неотменна част от професионалното ви представяне онлайн. Прави ви харесвани от потребителите, от Google и от Facebook. Колкото и полезна и изчерпателна информация да предлагате, ако хората затварят сайта преди да са я видели, полза няма. И най-търпеливите ви почитатели ще си намерят други източници, дори и такива, които не предлагат това, с което вие разполагате, но имат бързо зареждащи се страници. Ще похабят повече време в проучване, но няма да се върнат при вас и да продължат да чакат.

Ако тази статия не беше се заредила веднага, нямаше да я прочетете, нали?

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

IV. Основни принципи в електронната търговия

IV. Основни принципи в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" Тър...
Готови ли сте за празнична кампания?

Готови ли сте за празнична кампания?

Празниците винаги са свързани, освен с емоции и еуфория, с усилено пазаруване. Това е време, през което се харчат много повече пари, отколкото през други дни от годината. За всеки търг...
Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия - новите правила идват с високи санкции Засилените темпове, с които се развива електронната търговия налагат предприемането на пакет от мер...
Как се развива онлайн търговията в България

Как се развива онлайн търговията в България

Всяка година се вдига процента на онлайн продажбите с около 30-35%. За съжаление няма точни данни, но оборотите от онлайн търговията се увеличават със стотици милиони годишно. Изпо...
Как онлайн магазинът ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Как онлайн магазинът ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Имате ли онлайн магазин или искате да създадете такъв, но искате и да продавате? Ще ви опишем какво е важно да има в него, за да може потребителя да не го посещава само за секунди и по...
Техническо задание

Техническо задание

Заданието: Защо не може без него Ако смятате, че може да поръчате изработка на уеб сайт с едно телефонно обаждане или чрез случайна бърза среща, грешите. Хубаво е да си стиснете ръц...