Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Дизайнерите знаят, че един продукт е добър, когато е лесен за използване. Щом ви предстои изработка на онлайн магазин, постарайте се той да бъде с възможно най-подходящия потребителски интерфейс, ако искате да постигнете високи резултати и да вдигнете продажбите.

Удобно меню и оптимална търсачка

Важна част от дизайна на онлайн магазина е неговото меню, което трябва да бъде достъпно и удобно за навигация. То трябва да предлага необходимите линкове към различни страници, включващи продукти, полезна информация, контакти и т.н. Ако предлагате много стоки или услуги, използвайте падащо меню, което разкрива отделните категории и подкатегории. Не се увличайте по прекалено дълги колони, тъй като мястото на по-малки екрани е ограничено и рискувате част от информацията да остане скрита за сърфиращия.

Хората обичат прекия път, когато искат да стигнат до нещо конкретно, затова друг важен елемент е търсачката. Хубаво е тя да предоставя оптимално преживяване на търсещите, което ще постигнете, ако търсачката се откроява, може да филтрира резултатите, да обработва цели фрази и автоматично да довършва думите и изреченията, които се изписват.

Имейл абонамент и опростена форма за покупка

Често подценяван елемент от интерфейса на сайта са страниците с така наречената полезна информация. Тя включва често задавани въпроси, условия за доставка и връщане на стоки, новини, различни инструкции и ръководства и др. Цялата тази информация, систематизирана и подходящо поднесена, замества разговора с продавач-консултант. Чрез нея клиентите успяват да научат важни подробности и да вземат по-бързо решение за покупка.

Не пренебрегвайте още един важен за всеки онлайн магазин компонент – форма за имейл абонамент. Голяма част от продажбите в електронната търговия се дължат на имейли, изпратени до умело таргетирана аудитория. За да използвате този ценен маркетингов инструмент, трябва да разкажете на потребителите колко са полезни вашите имейли за тях и да им предложите абонамент. 

Не забравяйте да оптимизирате процеса по закупуване на продуктите. Избягвайте сложните и дълги процедури за поръчка и плащане. Когато клиент реши да купи, дайте му възможност да го направи бързо и лесно, като му позволите да влезе с профил от интегрирана социална мрежа, включите опция за автоматично въвеждане на адрес на доставка и изпращане на потвърждаващ имейл.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия - новите правила идват с високи санкции Засилените темпове, с които се развива електронната търговия налагат предприемането на пакет от мер...
Софтуер с тикет система: Когато бизнесът работи с клиенти

Софтуер с тикет система: Когато бизнесът работи с клиенти

Клиентското обслужване и поддръжка е сред най-натоварените отдели в компанията. В зависимост от мащабите на бизнеса, от различните канали за комуникация на ден пристигат голям брой зап...
VII. Етапи на поръчката

VII. Етапи на поръчката

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" ...
Сайт за групово пазаруване

Сайт за групово пазаруване

Сайт за групово пазаруване – кой печели от него Ако се чудите с какво да се захванете и как да се позиционирате в интернет пространството, то защо не обмислите идеята да създа...
Уеб сайт с авторско съдържание

Уеб сайт с авторско съдържание

Трябва ви авторско съдържание? Заложете на качество и стил. Едва ли някой се съмнява, че за успешен онлайн бизнес е нужно качествено съдържание. То помага на потребителите да се...
Неактивни потребители

Неактивни потребители

Неактивни потребители: Как да събудите „спящите“ Обичайно привличането на нови потребители е по-трудно и по-скъпо от запазването на вече съществуващите. Често обаче голя...