Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Дизайнерите знаят, че един продукт е добър, когато е лесен за използване. Щом ви предстои изработка на онлайн магазин, постарайте се той да бъде с възможно най-подходящия потребителски интерфейс, ако искате да постигнете високи резултати и да вдигнете продажбите.

Удобно меню и оптимална търсачка

Важна част от дизайна на онлайн магазина е неговото меню, което трябва да бъде достъпно и удобно за навигация. То трябва да предлага необходимите линкове към различни страници, включващи продукти, полезна информация, контакти и т.н. Ако предлагате много стоки или услуги, използвайте падащо меню, което разкрива отделните категории и подкатегории. Не се увличайте по прекалено дълги колони, тъй като мястото на по-малки екрани е ограничено и рискувате част от информацията да остане скрита за сърфиращия.

Хората обичат прекия път, когато искат да стигнат до нещо конкретно, затова друг важен елемент е търсачката. Хубаво е тя да предоставя оптимално преживяване на търсещите, което ще постигнете, ако търсачката се откроява, може да филтрира резултатите, да обработва цели фрази и автоматично да довършва думите и изреченията, които се изписват.

Имейл абонамент и опростена форма за покупка

Често подценяван елемент от интерфейса на сайта са страниците с така наречената полезна информация. Тя включва често задавани въпроси, условия за доставка и връщане на стоки, новини, различни инструкции и ръководства и др. Цялата тази информация, систематизирана и подходящо поднесена, замества разговора с продавач-консултант. Чрез нея клиентите успяват да научат важни подробности и да вземат по-бързо решение за покупка.

Не пренебрегвайте още един важен за всеки онлайн магазин компонент – форма за имейл абонамент. Голяма част от продажбите в електронната търговия се дължат на имейли, изпратени до умело таргетирана аудитория. За да използвате този ценен маркетингов инструмент, трябва да разкажете на потребителите колко са полезни вашите имейли за тях и да им предложите абонамент. 

Не забравяйте да оптимизирате процеса по закупуване на продуктите. Избягвайте сложните и дълги процедури за поръчка и плащане. Когато клиент реши да купи, дайте му възможност да го направи бързо и лесно, като му позволите да влезе с профил от интегрирана социална мрежа, включите опция за автоматично въвеждане на адрес на доставка и изпращане на потвърждаващ имейл.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Отворено е кандидатстването по програма „Решения в областта на информационните и комуникационни технологии и киберсигурността в малките и средните предприятия”

Отворено е кандидатстването по програма „Решения в областта на информационните и комуникационни технологии и киберсигурността в малките и средните предприятия”

Отворено е кандидатстването по програма „Решения в областта на информационните и комуникационни технологии и киберсигурността в малките и средните предприятия” Министерс...
Методи на доставка при онлайн продажби

Методи на доставка при онлайн продажби

Интегрирайте повече куриерски модули в уеб сайта Зад всеки успешен уеб сайт стои сериозен екип от професионалисти, който извършва значителна по обем работа, за да създаде всички нео...
Кога намаленията носят печалба

Кога намаленията носят печалба

В работата си всеки търговец залага на намаления, за да привлича  клиенти и да реализира повече продажби. Знаете ли обаче как да организирате цялото това намаление и най-вече как ...
Изработка на уеб сайт с готова платформа или къстъм версия?

Изработка на уеб сайт с готова платформа или къстъм версия?

Търсейки фирма за изработка на сайт, ще попаднете на различни предложения за изработка на вашият уеб сайт. Офертите, които получавате са за изработка на сайта ви с готова платформа...
Какво му трябва на един салон за красота?

Какво му трябва на един салон за красота?

Какво му трябва на един салон за красота? Да бъде онлайн! Салоните за красота отдавна не са луксозни места, достъпни само за разглезени млади дами. Те са част от ежедневието на ...
IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...