Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Дизайнерите знаят, че един продукт е добър, когато е лесен за използване. Щом ви предстои изработка на онлайн магазин, постарайте се той да бъде с възможно най-подходящия потребителски интерфейс, ако искате да постигнете високи резултати и да вдигнете продажбите.

Удобно меню и оптимална търсачка

Важна част от дизайна на онлайн магазина е неговото меню, което трябва да бъде достъпно и удобно за навигация. То трябва да предлага необходимите линкове към различни страници, включващи продукти, полезна информация, контакти и т.н. Ако предлагате много стоки или услуги, използвайте падащо меню, което разкрива отделните категории и подкатегории. Не се увличайте по прекалено дълги колони, тъй като мястото на по-малки екрани е ограничено и рискувате част от информацията да остане скрита за сърфиращия.

Хората обичат прекия път, когато искат да стигнат до нещо конкретно, затова друг важен елемент е търсачката. Хубаво е тя да предоставя оптимално преживяване на търсещите, което ще постигнете, ако търсачката се откроява, може да филтрира резултатите, да обработва цели фрази и автоматично да довършва думите и изреченията, които се изписват.

Имейл абонамент и опростена форма за покупка

Често подценяван елемент от интерфейса на сайта са страниците с така наречената полезна информация. Тя включва често задавани въпроси, условия за доставка и връщане на стоки, новини, различни инструкции и ръководства и др. Цялата тази информация, систематизирана и подходящо поднесена, замества разговора с продавач-консултант. Чрез нея клиентите успяват да научат важни подробности и да вземат по-бързо решение за покупка.

Не пренебрегвайте още един важен за всеки онлайн магазин компонент – форма за имейл абонамент. Голяма част от продажбите в електронната търговия се дължат на имейли, изпратени до умело таргетирана аудитория. За да използвате този ценен маркетингов инструмент, трябва да разкажете на потребителите колко са полезни вашите имейли за тях и да им предложите абонамент. 

Не забравяйте да оптимизирате процеса по закупуване на продуктите. Избягвайте сложните и дълги процедури за поръчка и плащане. Когато клиент реши да купи, дайте му възможност да го направи бързо и лесно, като му позволите да влезе с профил от интегрирана социална мрежа, включите опция за автоматично въвеждане на адрес на доставка и изпращане на потвърждаващ имейл.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

ЕС въвежда нови правила за онлайн търговията

ЕС въвежда нови правила за онлайн търговията

От 1 юли 2021 г. са в сила нови правила, свързани  с данък добавена стойност (ДДС) при онлайн пазаруване на територията на Европейския съюз (ЕС). Промените засягат онлайн търговци...
Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

За да знаете по всяко време какво се случва с вашия онлайн магазин, следете анализите за него. Всички статистики са важни. Зад всеки процент стоят реални потребители, чието поведение о...
Съдържанието: Подчинено на вашите цели и полезно за другите

Съдържанието: Подчинено на вашите цели и полезно за другите

Има много начини да разберем кога в един уеб сайт нещо не е наред, но когато говорим, че той е занемарен, всичко се върти около съдържанието. Колкото повече го неглижирате, толкова по-...
Продуктови филтри в онлайн магазин

Продуктови филтри в онлайн магазин

Продуктови филтри в онлайн магазин: как да предизвикате клиентите да купуват повече Когато един онлайн магазин има много и различни стоки, това затруднява потребителите, пречи им &n...
Продавайте повече в първите дни след празниците

Продавайте повече в първите дни след празниците

Отметнали сме поредния Черен петък, отминало е трескавото предколедно и новогодишно пазаруване и благодарение на професионалната изработка на онлайн магазин сме издържали на силния тра...
Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Търговецът днес: Не какво ще предложи онлайн, а дали ще оцелее, ако не го направи „Имах два физически магазина и само за месец се наложи да ги закрия. За сметка на това, онлай...