Уеб сайт без поддръжка

Уеб сайт без поддръжка

Уеб сайт без поддръжка

Да поставим уеб сайта на пауза: Как действа оздравителната мярка

Рано или късно всеки уеб сайт, оставен без поддръжка, от добре работещ актив се превръща в заплаха за бизнеса. Индикаторите за това са много – поръчките през сайта куцат, потребителите се жалват от „счупени“ връзки и неактуална информация, получават се доклади за неработещи функционалности и т.н. Проблемите се трупат един след друг и вариантът е временно да поставите сайта на пауза.

План за действие стъпка по стъпка

Напук на очакванията за обреченост, нещата все още са обратими. Всичко, което трябва да направите, е да започнете оздравителен процес, като следвате стъпка по стъпка предварително начертан план за действие.

● Открийте проблема

Спомнете си защо имате уеб сайт, каква е неговата роля в цялостната ви бизнес стратегия, с какви цели сте го създали и доколко успявате да ги реализирате. Така ще видите по-ясно къде точно са се появили пукнатини и как най-лесно да ги отстраните.

Направете преглед на призивите за действие. Какво искате да направят потребителите, след като достигнат сайта? Конкретно за какво искате да го оптимизирате? Измервате ли? Следите ли трафика, който генерирате? Правите ли анализи на отчетеното? Когато дадете отговори на тези въпроси, ще знаете какви решения да вземете.

● Актуализирайте съдържанието

Това включва всичко – фирмени презентации, продуктови описания, маркетингови призиви, аудио и видео материали. Това са нещата, част от цялостното съдържание, заради които хората идват на сайта.

Паралелно с това обърнете внимание на всички профили и акаунти в социалните мрежи. Ако има такива, които не успявате да поддържате, по-добре се отървете от тях. Тези, които решите да запазите или пък създадете нови, старайте се да им обръщате достатъчно внимание. Тяхната цел е да сте в постоянна комуникация с потребителите.

● Направете сайта удобен

Или иначе казано – имайте високи изисквания, когато възлагате изработка на сайт. Той трябва да бъде лесен за ползване. Всяка страница и подстраница трябва да си знае мястото в йерархията. Навигацията трябва да е плавна. Компромис със скоростта на сайта не бива да има – той трябва да зарежда наистина бързо. Ако питате потребителите – светкавично бързо.

Уеб сайтът трябва да работи еднакво добре на всички по-разпространени браузери, както и да е съвместим за ползване на мобилни устройства.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Какво печелите от фирмения блог

Какво печелите от фирмения блог

При всяка изработка на уеб сайт и конкретно на фирмен сайт, един от актуалните въпроси е дали трябва да има блог в него. Включете блог секция, ако искате да трупате популярност, да печ...
Избор на фирма за изработка на онлайн магазин

Избор на фирма за изработка на онлайн магазин

Избор на фирма за изработка на онлайн магазин За всеки, който иска да разгърне бизнеса си в дигиталното пространство, основен въпрос е как да направи избор на фирма за изработка...
Обслужване на онлайн поръчки

Обслужване на онлайн поръчки

Как най-лесно да (не)вбесите клиентите И баба знае, че продажбите в един магазин в голяма степен зависят от продавачите. Дали са вежливи, усмихнати и дружелюбни. Дали ги мързи или в...
Онлайн магазин с авторско съдържание

Онлайн магазин с авторско съдържание

Трябва ви авторско съдържание? Заложете на качество и стил. Едва ли някой се съмнява, че за успешен онлайн магазин е нужно качествено съдържание. То помага на потребителите да с...
Каква работа вършат бутоните за споделяне в сайта

Каква работа вършат бутоните за споделяне в сайта

Бизнесът е наясно, че без уеб сайт няма как да е конкурентно способен на пазара. Всеки, който вече разполага със свое уникално дигитално пространство, се стреми да привлече колкото се ...
Социални доказателства в онлайн търговията

Социални доказателства в онлайн търговията

Кое кара хората да предпочитат един продукт пред друг? Изобщо, как избират какво да купят? Тези въпроси не дават мира на куп специалисти и експерти. И макар, че търсенето на отговори п...