Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Колкото по-малък и компактен е един бизнес, толкова по-добре си пасва с едно от най-разпространените софтуерни приложения, каквото е Excel. То е полезно и лесно както за инсталиране, така и за употреба. Върши работа за калкулиране, пресмятане, репорти, съхраняване на данни, адреси, имейли, телефони и т.н. Едва ли обаче има търговец, който иска вечно да си остане на ниво “стартиращ бизнес”. Щом излезе от отеснелите рамки и тръгне да се разраства, е време да замени Excel с CRM система.

Кое налага рязка промяна в приоритетите

Когато по-голям брой клиенти очакват да бъдат обслужени, или няколко човека трябва да работят едновременно с последната версия на един и същи файл, спасението е в миграция към CRM система. С нарастване на настоящите и потенциални клиенти приоритетите рязко се променят. Възниква необходимост от надеждно съхранение на цялата база данни, постоянен достъп до нея и актуализации в реално време.

В съвременното дигитално ежедневие всеки служител трябва да разполага с бърз достъп до данни за клиенти, сделки и друга важна информация, без значение от времето и мястото, на което се намира. Също толкова ценно е контактите му с клиент или партньор да бъдат автоматично документирани и записани в клиентското досие. CRM безотказно се справя с тези задачи.

По какво се разпознава нуждата от CRM 

Моментът за внедряване на CRM система е назрял, ако са налице някои от следните проблеми:

  • честа загуба на клиентска информация – трудно намиране на данни, дублирани контакти, различни места на съхранение;
  • невъзможност да се проследи и запамети комуникацията с всеки клиент;
  • къса се нишката на последващи контакти с настоящи и потенциални клиенти; 
  • пада нивото на обслужване и продажбите намаляват;
  • липсват данни за анализ и контрол и това затруднява планирането на приходите; 
  • пропуснати ползи и възможности, поради неефективна работа на служителите в екип – няма нужното сътрудничество между тях по отделните задачи и проекти;
  • управлението на отношенията с клиенти отнема много време и се извършва предимно ръчно.

Ако част от тези проблеми са налице, значи бизнесът трябва да затвори старата страница, като замени използваните инструменти и управленски средства с напълно съвременна и ефективна CRM система.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Знаете ли как да откриете разликата между големия и малък онлайн търговец? Чрез тази статия ще се опитаме да ви посочим важните неща, които имат предимство и недостатъци между голе...
Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Цената на един онлайн магазин може да бъде в най-широки граници и никога твърда. За да спестите време и куп недоразумения, свързани с предлагане и отхвърляне на различни предложения, х...
Искате печеливш сайт? Поддържайте го актуален и в изправност.

Искате печеливш сайт? Поддържайте го актуален и в изправност.

В тази статия ще опишем поддръжка на уеб сайт в две различни, но еднакви по важност направления. Поддръжка на съдържанието в уеб сайта В дигиталния свят промените се случват толк...
31% от потребителите в интернет пазаруват онлайн, с 10% средно се е увеличила електронната търговия през изминалата 2020 година

31% от потребителите в интернет пазаруват онлайн, с 10% средно се е увеличила електронната търговия през изминалата 2020 година

Силен растеж на онлайн търговията в отделни сегменти у нас, отчитат от Българската Е-комерс Асоциация (БЕА). 71 на сто от българските граждани имат достъп до интернет, 31 на сто от...
Очаквания за онлайн търговията през 2023

Очаквания за онлайн търговията през 2023

С увеличаване ръста на дигиталното пазаруване, растат и изискванията на купувачите към търговците. Всяка изработка на онлайн магазин трябва да бъде обвързана с ясна стратегия за стопро...
Статистики на продажбите

Статистики на продажбите

Искате да знаете кое колко ви струва и как да печелите повече? Измервайте! Онлайн магазинът съществува, за да печели пари. Доколко успешно се справя с тази задача, може да се изчисл...