Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Колкото по-малък и компактен е един бизнес, толкова по-добре си пасва с едно от най-разпространените софтуерни приложения, каквото е Excel. То е полезно и лесно както за инсталиране, така и за употреба. Върши работа за калкулиране, пресмятане, репорти, съхраняване на данни, адреси, имейли, телефони и т.н. Едва ли обаче има търговец, който иска вечно да си остане на ниво “стартиращ бизнес”. Щом излезе от отеснелите рамки и тръгне да се разраства, е време да замени Excel с CRM система.

Кое налага рязка промяна в приоритетите

Когато по-голям брой клиенти очакват да бъдат обслужени, или няколко човека трябва да работят едновременно с последната версия на един и същи файл, спасението е в миграция към CRM система. С нарастване на настоящите и потенциални клиенти приоритетите рязко се променят. Възниква необходимост от надеждно съхранение на цялата база данни, постоянен достъп до нея и актуализации в реално време.

В съвременното дигитално ежедневие всеки служител трябва да разполага с бърз достъп до данни за клиенти, сделки и друга важна информация, без значение от времето и мястото, на което се намира. Също толкова ценно е контактите му с клиент или партньор да бъдат автоматично документирани и записани в клиентското досие. CRM безотказно се справя с тези задачи.

По какво се разпознава нуждата от CRM 

Моментът за внедряване на CRM система е назрял, ако са налице някои от следните проблеми:

  • честа загуба на клиентска информация – трудно намиране на данни, дублирани контакти, различни места на съхранение;
  • невъзможност да се проследи и запамети комуникацията с всеки клиент;
  • къса се нишката на последващи контакти с настоящи и потенциални клиенти; 
  • пада нивото на обслужване и продажбите намаляват;
  • липсват данни за анализ и контрол и това затруднява планирането на приходите; 
  • пропуснати ползи и възможности, поради неефективна работа на служителите в екип – няма нужното сътрудничество между тях по отделните задачи и проекти;
  • управлението на отношенията с клиенти отнема много време и се извършва предимно ръчно.

Ако част от тези проблеми са налице, значи бизнесът трябва да затвори старата страница, като замени използваните инструменти и управленски средства с напълно съвременна и ефективна CRM система.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Онлайн магазин с авторско съдържание

Онлайн магазин с авторско съдържание

Трябва ви авторско съдържание? Заложете на качество и стил. Едва ли някой се съмнява, че за успешен онлайн магазин е нужно качествено съдържание. То помага на потребителите да с...
Какво му трябва на един салон за красота?

Какво му трябва на един салон за красота?

Какво му трябва на един салон за красота? Да бъде онлайн! Салоните за красота отдавна не са луксозни места, достъпни само за разглезени млади дами. Те са част от ежедневието на ...
За какво трябва да се грижите, когато имате онлайн магазин?

За какво трябва да се грижите, когато имате онлайн магазин?

Стартирате онлайн магазин, а за колко неща трябва да се грижите след това? Преди да се захванете с онлайн търговия е хубаво да се запознаете, какво ви очаква след това и за какв...
Лоялни клиенти

Лоялни клиенти

Обичате да печелите? Трябват ви лоялни клиенти. Какъвто и онлайн магазин да имате, ако липсват продажби, ще се наложи да се разделите с него. Ако сте избрали подходящата компани...
Как потребителите виждат уеб сайтовете

Как потребителите виждат уеб сайтовете

Какво виждат потребителите веднага, щом отворят един сайт Когато готвите нов уеб проект, следвате преди всичко собствените си предпочитания и вкус. Залагате на елементи, които в...
Търговията от улицата до интернет

Търговията от улицата до интернет

Какво се случва с търговията: От улицата до интернет За търговията в най-общ план смело можем да кажем, че преживява своята коренна промяна. Пътят от улицата до онлайн пространствот...