Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Колкото по-малък и компактен е един бизнес, толкова по-добре си пасва с едно от най-разпространените софтуерни приложения, каквото е Excel. То е полезно и лесно както за инсталиране, така и за употреба. Върши работа за калкулиране, пресмятане, репорти, съхраняване на данни, адреси, имейли, телефони и т.н. Едва ли обаче има търговец, който иска вечно да си остане на ниво “стартиращ бизнес”. Щом излезе от отеснелите рамки и тръгне да се разраства, е време да замени Excel с CRM система.

Кое налага рязка промяна в приоритетите

Когато по-голям брой клиенти очакват да бъдат обслужени, или няколко човека трябва да работят едновременно с последната версия на един и същи файл, спасението е в миграция към CRM система. С нарастване на настоящите и потенциални клиенти приоритетите рязко се променят. Възниква необходимост от надеждно съхранение на цялата база данни, постоянен достъп до нея и актуализации в реално време.

В съвременното дигитално ежедневие всеки служител трябва да разполага с бърз достъп до данни за клиенти, сделки и друга важна информация, без значение от времето и мястото, на което се намира. Също толкова ценно е контактите му с клиент или партньор да бъдат автоматично документирани и записани в клиентското досие. CRM безотказно се справя с тези задачи.

По какво се разпознава нуждата от CRM 

Моментът за внедряване на CRM система е назрял, ако са налице някои от следните проблеми:

  • честа загуба на клиентска информация – трудно намиране на данни, дублирани контакти, различни места на съхранение;
  • невъзможност да се проследи и запамети комуникацията с всеки клиент;
  • къса се нишката на последващи контакти с настоящи и потенциални клиенти; 
  • пада нивото на обслужване и продажбите намаляват;
  • липсват данни за анализ и контрол и това затруднява планирането на приходите; 
  • пропуснати ползи и възможности, поради неефективна работа на служителите в екип – няма нужното сътрудничество между тях по отделните задачи и проекти;
  • управлението на отношенията с клиенти отнема много време и се извършва предимно ръчно.

Ако част от тези проблеми са налице, значи бизнесът трябва да затвори старата страница, като замени използваните инструменти и управленски средства с напълно съвременна и ефективна CRM система.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Маркетингов план

Маркетингов план

Какво ви липсва? Маркетингов план, който да ви изстреля на върха Когато тепърва навлизате в интернет търговията, за вас е важно да разполагате с перфектната изработка на онлайн мага...
Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18 Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търго...
Как да изберем фирма за разработка на софтуер

Как да изберем фирма за разработка на софтуер

Всеки бизнес, без значение колко голям и в коя сфера е, ако иска да се позиционира успешно в уеб пространството, трябва да знае защо го прави. Първата важна стъпка е изготвянето на ясн...
UX дизайн

UX дизайн

UX дизайнът: удобен, логичен и удоволствие за потребителя При изработка на сайт неговата функционалност е от първостепенно значение. Също така обаче, сайтът трябва да е удобен и при...
VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
ЕС въвежда нови правила за онлайн търговията

ЕС въвежда нови правила за онлайн търговията

От 1 юли 2021 г. са в сила нови правила, свързани  с данък добавена стойност (ДДС) при онлайн пазаруване на територията на Европейския съюз (ЕС). Промените засягат онлайн търговци...