Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Колкото по-малък и компактен е един бизнес, толкова по-добре си пасва с едно от най-разпространените софтуерни приложения, каквото е Excel. То е полезно и лесно както за инсталиране, така и за употреба. Върши работа за калкулиране, пресмятане, репорти, съхраняване на данни, адреси, имейли, телефони и т.н. Едва ли обаче има търговец, който иска вечно да си остане на ниво “стартиращ бизнес”. Щом излезе от отеснелите рамки и тръгне да се разраства, е време да замени Excel с CRM система.

Кое налага рязка промяна в приоритетите

Когато по-голям брой клиенти очакват да бъдат обслужени, или няколко човека трябва да работят едновременно с последната версия на един и същи файл, спасението е в миграция към CRM система. С нарастване на настоящите и потенциални клиенти приоритетите рязко се променят. Възниква необходимост от надеждно съхранение на цялата база данни, постоянен достъп до нея и актуализации в реално време.

В съвременното дигитално ежедневие всеки служител трябва да разполага с бърз достъп до данни за клиенти, сделки и друга важна информация, без значение от времето и мястото, на което се намира. Също толкова ценно е контактите му с клиент или партньор да бъдат автоматично документирани и записани в клиентското досие. CRM безотказно се справя с тези задачи.

По какво се разпознава нуждата от CRM 

Моментът за внедряване на CRM система е назрял, ако са налице някои от следните проблеми:

  • честа загуба на клиентска информация – трудно намиране на данни, дублирани контакти, различни места на съхранение;
  • невъзможност да се проследи и запамети комуникацията с всеки клиент;
  • къса се нишката на последващи контакти с настоящи и потенциални клиенти; 
  • пада нивото на обслужване и продажбите намаляват;
  • липсват данни за анализ и контрол и това затруднява планирането на приходите; 
  • пропуснати ползи и възможности, поради неефективна работа на служителите в екип – няма нужното сътрудничество между тях по отделните задачи и проекти;
  • управлението на отношенията с клиенти отнема много време и се извършва предимно ръчно.

Ако част от тези проблеми са налице, значи бизнесът трябва да затвори старата страница, като замени използваните инструменти и управленски средства с напълно съвременна и ефективна CRM система.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Най-популярните кибер заплахи и как да спасите онлайн търговията от тях

Най-популярните кибер заплахи и как да спасите онлайн търговията от тях

Онлайн търговията се радва на небивал растеж и това е безспорно предимство за всеки предприемач, насочил се към глобалната мрежа. Освен възможностите обаче, има редица рискови ситуации...
Защо SEO съдържанието е толкова важно за сайта

Защо SEO съдържанието е толкова важно за сайта

Никога не е било толкова лесно да получим нужната информация за каквото и да е. Достатъчно е да зададем правилните въпроси в интернет и да започнем да четем. Ако искате вашият уеб сайт...
Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

През цялата 2021 година, преминала под знака на продължаващата пандемия, малко са сферите, които се радваха на осезаем растеж. Сред тях безспорно е електронната търговия. В дигиталното...
НАП: 23 000 търговски сайта са на светло

НАП: 23 000 търговски сайта са на светло

НАП: 23 000 търговски сайта са на светло Близо 23 000 е-магазина са декларирани в Националната агенция по приходите (НАП) от пускането в действие на регистъра през 2019 г....
Важни предпоставки за реализация на успешна интернет търговия

Важни предпоставки за реализация на успешна интернет търговия

Избор на стока Какво е необходимо за започване на онлайн търговия? Има няколко важни неща, които трябва да знаете, за да създадете и управлявате успешен онлайн бизнес. На първо...
Онлайн пазаруване

Онлайн пазаруване

Онлайн пазаруването стъпка по стъпка Онлайн пазаруването трябва да бъде приятно и сигурно. Да създава удобство и комфорт и да осигурява възможно най-доброто потребителско преживяван...