Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Колкото по-малък и компактен е един бизнес, толкова по-добре си пасва с едно от най-разпространените софтуерни приложения, каквото е Excel. То е полезно и лесно както за инсталиране, така и за употреба. Върши работа за калкулиране, пресмятане, репорти, съхраняване на данни, адреси, имейли, телефони и т.н. Едва ли обаче има търговец, който иска вечно да си остане на ниво “стартиращ бизнес”. Щом излезе от отеснелите рамки и тръгне да се разраства, е време да замени Excel с CRM система.

Кое налага рязка промяна в приоритетите

Когато по-голям брой клиенти очакват да бъдат обслужени, или няколко човека трябва да работят едновременно с последната версия на един и същи файл, спасението е в миграция към CRM система. С нарастване на настоящите и потенциални клиенти приоритетите рязко се променят. Възниква необходимост от надеждно съхранение на цялата база данни, постоянен достъп до нея и актуализации в реално време.

В съвременното дигитално ежедневие всеки служител трябва да разполага с бърз достъп до данни за клиенти, сделки и друга важна информация, без значение от времето и мястото, на което се намира. Също толкова ценно е контактите му с клиент или партньор да бъдат автоматично документирани и записани в клиентското досие. CRM безотказно се справя с тези задачи.

По какво се разпознава нуждата от CRM 

Моментът за внедряване на CRM система е назрял, ако са налице някои от следните проблеми:

  • честа загуба на клиентска информация – трудно намиране на данни, дублирани контакти, различни места на съхранение;
  • невъзможност да се проследи и запамети комуникацията с всеки клиент;
  • къса се нишката на последващи контакти с настоящи и потенциални клиенти; 
  • пада нивото на обслужване и продажбите намаляват;
  • липсват данни за анализ и контрол и това затруднява планирането на приходите; 
  • пропуснати ползи и възможности, поради неефективна работа на служителите в екип – няма нужното сътрудничество между тях по отделните задачи и проекти;
  • управлението на отношенията с клиенти отнема много време и се извършва предимно ръчно.

Ако част от тези проблеми са налице, значи бизнесът трябва да затвори старата страница, като замени използваните инструменти и управленски средства с напълно съвременна и ефективна CRM система.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как да изградим линк билдинг като част от качествената SEO оптимизация

Как да изградим линк билдинг като част от качествената SEO оптимизация

Перфектният дизайн, високата скорост на зареждане и качественото съдържание са задължителни при изработка на сайт. За да бъде той достатъчно успешен и харесван обаче, има още фактори, ...
Пари от уеб сайт: как да печелим?

Пари от уеб сайт: как да печелим?

През далечната 1995 година едва 16 милиона души от населението по цялото земно кълбо са ползвали интернет. 16 години по-късно, през 2012 техният брой вече е достигнал 53 милиона. В наш...
Продавайте повече в първите дни след празниците

Продавайте повече в първите дни след празниците

Отметнали сме поредния Черен петък, отминало е трескавото предколедно и новогодишно пазаруване и благодарение на професионалната изработка на онлайн магазин сме издържали на силния тра...
Уеб сайтът ви е готов. И сега накъде?

Уеб сайтът ви е готов. И сега накъде?

Всеки бизнес, за да се позиционира успешно, трябва да има подобаващо дигитално присъствие. Професионалната изработка на сайт е задължителна за която и да е компания, без значение каква...
Онлайн потребители

Онлайн потребители

Липсват ви потребители: вижте защо Всеки онлайн търговец очаква своето „да“ на стоките и услугите, които предлага. Одобрението на потребителите, тяхното присъствие и гот...
Техническо задание

Техническо задание

Заданието: Защо не може без него Ако смятате, че може да поръчате изработка на уеб сайт с едно телефонно обаждане или чрез случайна бърза среща, грешите. Хубаво е да си стиснете ръц...