CRM решение за търговския отдел
CRM решение за търговския отдел
Работата в търговския отдел на компанията е свръх динамична и свързана с ежедневни контакти с настоящи и нови клиенти. Те от своя страна не обичат да чакат и разчитат на бърза обработка на заявките, а реализирането на сделка е в интерес на всички. Внедряването на CRM система в търговския отдел, която да автоматизира процесите и да обедини всичко необходимо в една платформа, е необходима инвестиция, която спомага за ефективното управление на бизнеса.
Кои процеси имат нужда от автоматизация чрез CRM система
CRM софтуерът записва и управлява всяко взаимоотношение с клиент – разговори, продажби, анализи, продуктивност и т.н. Само с един поглед всеки служител, зает с продажбите, може да види цялата налична информация за даден клиент. Това не е възможно да се случи, ако във фирмата все още се работи с ръчно създадени списъци, електронни таблици, различни календари и данни, запаметени на няколко платформи.
Колкото и разнородни и специфични да са продажбените процеси в отделните компании, всички имат нужда да подобрят работата в няколко основни направления. Сред тях са: обработване на обемна документация; бързи справки, отчети и анализи; работа в екип между отделните звена; следене на клиентска информация; съкращаване на времето за финализиране на сделка и др.
Защо е важно използването на CRM в продажбите
Има много предимства, които софтуерното решение предлага, като сред ключовите са:
- продажбите се осъществяват от всяко място и по всяко време – удобство за тези, които работят от вкъщи или са мобилни през повечето време;
- цялата информация е на едно място – различни служители могат едновременно да работят с едно и също клиентско досие;
- ясни анализи и точни прогнози – подробно извеждане на данни по отделни модули и пера;
- скъсяване процеса на продажба – бърза реакция на всяка отворила се възможност за сделка;
- автоматизирани маркетингови кампании – генериране на масов имейл бюлетин, онлайн анкети и др.
Продажбите и CRM във фирмата са неразривно свързани, независимо от мащабите на търговската дейност. Само няколко клика са достатъчни, за да може всеки ангажиран с процеса да придобие пълна представа за клиентите, да управлява ефективно взаимоотношенията с тях и да вземе правилните решения, в интерес на бизнеса.
0 коментара