Как да изградим линк билдинг като част от качествената SEO оптимизация

Как да изградим линк билдинг като част от качествената SEO оптимизация

Как да изградим линк билдинг като част от качествената SEO оптимизация

Перфектният дизайн, високата скорост на зареждане и качественото съдържание са задължителни при изработка на сайт. За да бъде той достатъчно успешен и харесван обаче, има още фактори, които оказват съществено значение за индексиране и класиране на всяка страница в Google. Ако искате да се показвате на челна позиция при търсене, трябва да изградите правилна SEO стратегия, част от която е и линк билдингът.

Какво е линк билдинг и защо е толкова важен

Използва се за популяризирането на определен уеб ресурс чрез изграждане на мрежа от външни връзки, които идват от авторитетни чужди сайтове и водят към страниците на вашия сайт. Колкото повече такива качествени линкове има, толкова по-ясно е за търсачките, че разполагате със съдържание, което е важно, уникално и заслужава да бъде сред резултатите на първа страница при търсене. 

Външните връзки могат да бъдат безплатни или платени, вградени, индексирани или неиндексирани. Тяхната цел е да привличат трафик и да направят сайта популярен. Качеството им зависи от конкретни елементи, сред които:

  • авторитета на външния сайт и домейна – търсачките “уважават” в пъти повече линк от известен сайт или доказан експерт в дадена сфера;
  • релевантност – логично е  връзките да идват от място, което се свързва с дейността ви, примерно да бъдете споменати в блога на известен автомобилен състезател, ако управлявате онлайн магазин за авточасти; 
  • текстът, върху който се поставя връзката – т. нар. анкор текст трябва да бъде максимално точен, обичайно свети в синьо и при кликване върху него прехвърля към вашия сайт.

Внимателно подбирайте и анализирайте външните линкове. Някои от тях не носят никакви ползи, а има и такива, които могат да навредят, дори да доведат до санкции.

Какви са ползите от правилно изградения линк билдинг

Като важна част от цялостната SEO оптимизация, линк билдингът помага за развитие на онлайн бизнеса, повишава доверието в него и прави бранда разпознаваем. Възползвайте се от голям набор линкове и постоянно разраствайте базата от данни за съществуващите. Следете вече изградените връзки и създайте своя мрежа от различни сайтове, като се стараете те да са достатъчно авторитетни и да не бъдат разпознати от търсачките като еднакви.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

eCommerce платформа от нулата

eCommerce платформа от нулата

eCommerce платформа от нулата: Как да избегнем капана на баналните заблуди Едва ли вече има търговец, който да не е наясно, че офлайн бизнесът е обречен, ако не е дигитализиран. За ...
Незавършени поръчки: Как да спасите продажбите?

Незавършени поръчки: Как да спасите продажбите?

Следите ли статистиката колко незавършени поръчки оставят клиентите всеки ден? А знаете ли защо го правят? Едва ли тези въпроси са изненада за вас, ако притежавате или управлявате...
Качествена SEO оптимизация

Качествена SEO оптимизация

Какво печелите от качествена SEO оптимизация Работата по изработка на уеб сайт е приключила и бизнесът ви вече присъства в интернет. Какво следва? Един продължителен и сложен процес...
CRM система: За по-добро клиентско изживяване

CRM система: За по-добро клиентско изживяване

Съвременният потребител е все по-ориентиран и знае как да си набави сам необходимата информация в дигиталното пространство. За него са важни качеството и цената на продукта, но първост...
Най-популярните кибер заплахи и как да спасите онлайн търговията от тях

Най-популярните кибер заплахи и как да спасите онлайн търговията от тях

Онлайн търговията се радва на небивал растеж и това е безспорно предимство за всеки предприемач, насочил се към глобалната мрежа. Освен възможностите обаче, има редица рискови ситуации...
Грешка 404: Защо тази страница е важна за всеки онлайн магазин

Грешка 404: Защо тази страница е важна за всеки онлайн магазин

Грешка 404 е неприятно и досадно нещо за всеки потребител. Едва ли има човек, който не го е виждал на екрана на някое електронно устройство. Знаете ли защо се появява съобщението за гр...