III. Кой път да изберете – трудния или лесния

III. Кой път да изберете – трудния или лесния

III. Кой път да изберете – трудния или лесния

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

Кой път да изберете?

III. Кой път да изберете – трудния или лесния

След краткото въведение в потайностите на онлайн бизнеса трябва да решите по кой път ще тръгнете в реализирането на проекта. Може да изберете лесния, трудния или трети, междинен, който не е много лесен, но не е и съвсем труден.

Решението зависи от конкретните възможности на всеки

Лесният път е ясен – избирате подходяща компания, която ще свърши работата професионално. Ще получите наготово своя онлайн магазин, напълно работещ, с подходящ дизайн и с всички нужни функционалности. За вас остава да се запознаете с управлението му и да започнете да обслужвате потока от клиенти.

Трудния път, който трябва да извървите, е ако решите с всичко да се занимавате сами. Това означава да започнете от кръглата нула. Ще ви се наложи да изучите всички технологии, касаещи различните етапи по проектирането на уеб сайт за електронна търговия. Абсолютно всичко, което е необходимо за начало на онлайн бизнес.

Ако тръгнете по третия път, който определихме като междинен, също ще трябва да се подготвите за много работа. В този случай ще ви се наложи да влезете в ролята на ръководител на проекта и да поемете изцяло договарянето с всички доставчици.

Подгответе се за разговори с различни фирми

Приемайки инициативата сами да движите процеса по създаване на онлайн магазина ще трябва да започнете с намирането на фирма, която регистрира интернет имена, за да се сдобиете със своя домейн. Следва избор на друга фирма, която има правото да издава цифрови сертификати, без които разплащанията с кредитни карти са невъзможни.

Ще ви трябва и банка, обслужваща сметки за електронни плащания в интернет. Предстои ви да сключите контракт и с транспортна фирма, която ще се грижи за пренасянето на стоки между търговските центрове и места за съхранение, в зависимост от бизнеса, който развивате.

В списъка ви следва фирма за хостване на вашия сайт или колокация на собствен сървър, ако предпочитате този вариант. В такъв случай се подгответе, че ще ви трябва и доставчик на хардуер и необходимото оборудване. Това пък е свързано с наемането на специалист или екип, който да се заеме с инсталацията и конфигурирането на системния софтуер.

Винаги има начин да получите пълния пакет услуги наготово

След като осъществите всичките тези контакти и сключите съответните договори, накрая ще трябва да се свържете и с фирмата, която ще изработи сайта и ще инсталира самия софтуер за електронна търговия. Едва тогава ще трябва да потърсите човек или отново фирма, която да поеме администрирането на вашия интернет сървър.

Лесният или трудния път?

Дотук изредихме основните задачи, с които трябва да се справите, ако изберете сами да движите проекта. Предварително обаче прецените дали това е по силите ви. Решението зависи от ресурсите, с които разполагате и от нивото на компетентност, което имате. Ако технологиите са непонятна материя за вас, най-добре се свържете с експерт, който да свърши цялата работа.

Ясно е, че ако бизнесът ви е свързан с информационни технологии, няма да имате проблем сами да си направите конфигурацията за сървъра, както и с лекота да си инсталирате системния софтуер. В този случай ще възложите на външен изпълнител единствено проектирането на сайта.

Ако обаче сте изцяло търговска фирма, нещата стоят по друг начин. Най-доброто решение за вас, а и най-евтиното, е да се доверите на аутсорсинг (outsourcing) компания, която може да се заеме с всичко изброено дотук и да ви осигури пълния пакет услуги. 

Продължение по темата: "Основни принципи в електронната търговия"

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

IV. Основни принципи в електронната търговия

IV. Основни принципи в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" Тър...
Дизайн на лого: Как да сте уникални и запомнящи се

Дизайн на лого: Как да сте уникални и запомнящи се

Колко пъти ви се е случвало веднага да разпознаете даден бранд, без дори да сте прочели името му? Възможно ли е това? Разбира се. Ако видите логото му, което е станало толкова популярн...
Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Цената на един онлайн магазин може да бъде в най-широки граници и никога твърда. За да спестите време и куп недоразумения, свързани с предлагане и отхвърляне на различни предложения, х...
Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

За да знаете по всяко време какво се случва с вашия онлайн магазин, следете анализите за него. Всички статистики са важни. Зад всеки процент стоят реални потребители, чието поведение о...
Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Как да печелите в интернет с промокодове и ваучери Един от най-успешните маркетингови инструменти, използван в електронната търговия,  са промокодовете и ваучерите за отстъ...
Изоставена количка

Изоставена количка

Проблемът „изоставена количка“ и как най-умело да се справим с него За всеки търговец има достатъчно стресови ситуации, които затрудняват работата му и носят риск от заг...