Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Ако бизнесът ви е добре разположен в интернет и се радвате на успешно класиране при търсене, то не са много причините, поради които да изпаднете от челната позиция. Едно от нещата, което може със сигурност да ви извади от равновесие е предстояща миграция на сайта.

Вашите разработчици, освен професионална изработка на сайт могат при нужда да извършват и целия процес по миграцията му по начин, който няма да ви навреди. Обичайно това е свързано с промени в структурата, съдържанието и дизайна, а също така и с местоположението на платформата.

Основният проблем е, че миграцията на сайт може да предизвика временна загуба на трафик, тъй като за всяка търсачка е необходимо време, за да обработи промяната. При правилно извършена миграция обаче, загубата може да се сведе до минимум. Все пак, първо помислете дали наистина трябва да го правите.

Планирайте точното време за промяна

Бъдете прецизни при избора на време за миграция. Планирайте я така, че бизнесът ви да не пострада и най-вече в момент, когато е готов да понесе загуби. Преместването на сайта може да се направи с промени в URL адреса или без такива. Преди това направете стриктен оглед на сайта и се убедете, че имате пълен списък на URL адресите на стария сайт.

Всяко премахване на страница влияе на трафика. Премахването на повече страници може да заблуди търсачката, че сайтът е съвсем нов. Ако нямате основателна причина за промяна на архитектурата на адресите, не я правете. Иначе при загуба на трафик няма да знаете коя е истинската причина за случващото се.

Вземете мерки срещу грешки и загуби

Един съвет, който нито един специалист няма да ви спести е да не започвате миграция без тестови сървър. Това ще ви предпази от грешки и ще елиминира вероятността сайтът ви да се върне на нулево ниво. Затова проверете предварително пренасочванията, убедете се, че всичко е както трябва и едва тогава ги публикувайте.

Миграцията на сайта няма да реши проблемите с липсата на SEO, нито ще заличи санкциите на търсачката, ако вече имате такива. Тя е ефективна за подобряване на съдържанието, премахване на ненужни страници, оправяне на повредени връзки и оптимизация на структурата на сайта.

Redirect 301

Едно от важните неща, е разработчика на новия уеб сайт да предвиди модул за редирект чрез 301 на стари към нови линкове.

Redirect 301 ще спомогне за запазване индексацията в google, като URL-ите от стария сайт бъдат пренасочени към новите URL-и в новия сайта вместо да генерират грешка 404. Ако стария сайт е бил с хиляди URL-и (примерно голям онлайн магазин), редирект на всички URL-и не е невъзможна задача, но изисква много време и ръчен труд. Ако нямате физическа възможност да обозначите всеки стар URL към коя страница от новия сайта да редиректва, то поне главните URL-и на категории и под категории трябва да бъдат пренасочени, както и URL-и на продуктови страници, които са най-важни за вашия онлайн бизнес. Каквито и мерки да се вземат против загубата на трафик и индекса в google, неизбежно е сайта да изпадне временно в някаква карантина и да загуби позиции, но при взети мерки карантината ще е кратка и по лека. Ако новия сайт е програмиран добре и са взети всички мерки за запазване на индекса, много скоро новия сайт освен, че ще излезе от карантина бързо, ще започне и да се класира по-добре в индекса.

Ако сте изграждали външен линк билдинг към сайта, не забравяйте да добавите в редирект към нови линкове всеки URL към който е насочен трафик от външни сайтове!

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия - новите правила идват с високи санкции Засилените темпове, с които се развива електронната търговия налагат предприемането на пакет от мер...
Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Как да печелите в интернет с промокодове и ваучери Един от най-успешните маркетингови инструменти, използван в електронната търговия,  са промокодовете и ваучерите за отстъ...
Голям и малък онлайн търговец

Голям и малък онлайн търговец

Мястото на малкия и големия търговец в онлайн търговията Онлайн търговията отчита постоянен растеж и очакванията са в бъдеще тя да заеме още по-голям пазарен дял. Предимствата ...
Онлайн чат в уеб сайт

Онлайн чат в уеб сайт

Чат в реално време за уеб сайт Колкото и учудващо да звучи за мнозина, чатът в реално време не е необходимост само за онлайн магазините. Все още битува възприятието, че щом не прода...
Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн комуникацията продава: научете как Обратно на очакванията на мнозина, че комуникацията между клиент и продавач е възможна само във физически магазин, онлайн магазинът предост...
Онлайн потребители

Онлайн потребители

Липсват ви потребители: вижте защо Всеки онлайн търговец очаква своето „да“ на стоките и услугите, които предлага. Одобрението на потребителите, тяхното присъствие и гот...