Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Ако бизнесът ви е добре разположен в интернет и се радвате на успешно класиране при търсене, то не са много причините, поради които да изпаднете от челната позиция. Едно от нещата, което може със сигурност да ви извади от равновесие е предстояща миграция на сайта.

Вашите разработчици, освен професионална изработка на сайт могат при нужда да извършват и целия процес по миграцията му по начин, който няма да ви навреди. Обичайно това е свързано с промени в структурата, съдържанието и дизайна, а също така и с местоположението на платформата.

Основният проблем е, че миграцията на сайт може да предизвика временна загуба на трафик, тъй като за всяка търсачка е необходимо време, за да обработи промяната. При правилно извършена миграция обаче, загубата може да се сведе до минимум. Все пак, първо помислете дали наистина трябва да го правите.

Планирайте точното време за промяна

Бъдете прецизни при избора на време за миграция. Планирайте я така, че бизнесът ви да не пострада и най-вече в момент, когато е готов да понесе загуби. Преместването на сайта може да се направи с промени в URL адреса или без такива. Преди това направете стриктен оглед на сайта и се убедете, че имате пълен списък на URL адресите на стария сайт.

Всяко премахване на страница влияе на трафика. Премахването на повече страници може да заблуди търсачката, че сайтът е съвсем нов. Ако нямате основателна причина за промяна на архитектурата на адресите, не я правете. Иначе при загуба на трафик няма да знаете коя е истинската причина за случващото се.

Вземете мерки срещу грешки и загуби

Един съвет, който нито един специалист няма да ви спести е да не започвате миграция без тестови сървър. Това ще ви предпази от грешки и ще елиминира вероятността сайтът ви да се върне на нулево ниво. Затова проверете предварително пренасочванията, убедете се, че всичко е както трябва и едва тогава ги публикувайте.

Миграцията на сайта няма да реши проблемите с липсата на SEO, нито ще заличи санкциите на търсачката, ако вече имате такива. Тя е ефективна за подобряване на съдържанието, премахване на ненужни страници, оправяне на повредени връзки и оптимизация на структурата на сайта.

Redirect 301

Едно от важните неща, е разработчика на новия уеб сайт да предвиди модул за редирект чрез 301 на стари към нови линкове.

Redirect 301 ще спомогне за запазване индексацията в google, като URL-ите от стария сайт бъдат пренасочени към новите URL-и в новия сайта вместо да генерират грешка 404. Ако стария сайт е бил с хиляди URL-и (примерно голям онлайн магазин), редирект на всички URL-и не е невъзможна задача, но изисква много време и ръчен труд. Ако нямате физическа възможност да обозначите всеки стар URL към коя страница от новия сайта да редиректва, то поне главните URL-и на категории и под категории трябва да бъдат пренасочени, както и URL-и на продуктови страници, които са най-важни за вашия онлайн бизнес. Каквито и мерки да се вземат против загубата на трафик и индекса в google, неизбежно е сайта да изпадне временно в някаква карантина и да загуби позиции, но при взети мерки карантината ще е кратка и по лека. Ако новия сайт е програмиран добре и са взети всички мерки за запазване на индекса, много скоро новия сайт освен, че ще излезе от карантина бързо, ще започне и да се класира по-добре в индекса.

Ако сте изграждали външен линк билдинг към сайта, не забравяйте да добавите в редирект към нови линкове всеки URL към който е насочен трафик от външни сайтове!

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Успешен сайт или провал?

Успешен сайт или провал?

Кога един добър проект е на път да се превърне в провал Сайтът е най-важният дигитален актив за всеки бизнес. Ако уеб проектът ви се „издъни“, ще разполагате с едно голя...
Започвайте да чистите сайта

Започвайте да чистите сайта

Потребителите се лутат? Започвайте да чистите сайта. Понякога разликата между успеха и провала е в красивия и удобен уеб сайт. Всеки бизнес е обречен, ако няма подходящ и интуитивен...
Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Как да уцелите баланса или кога един уеб дизайн не струва Дори и най-безнадеждно блуждаещият дизайнер знае, че има няколко стъпала, които ако не преодолее с правилната крачка, няма ...
Изоставена количка

Изоставена количка

Проблемът „изоставена количка“ и как най-умело да се справим с него За всеки търговец има достатъчно стресови ситуации, които затрудняват работата му и носят риск от заг...
Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Всеки гаф в уеб дизайна води до загуба на потребители Всеки уеб сайт си има мисия. Той не се прави за да съществува в пространството просто ей така, само за да го има. Преди да възл...
Старт на онлайн магазин: успешните първи стъпки

Старт на онлайн магазин: успешните първи стъпки

Вложили сте достатъчно сили, време и пари, за да притежавате онлайн магазин с уникален дизайн и необходимите функционалности. Качили сте  продуктите, подредили сте ги по катег...