V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

В резултат на срещите, които ежедневно провеждаме и отчитайки постоянно нарастващото желание на клиентите да имат собствен уеб сайт за електронна търговия, ние от „Уеббилд България“ сме готови да предложим подходящия продукт, включващ прецизно разработени компоненти. Този продукт обхваща различни функционалности, съобразени с възможностите и характеристиките на конкретния бизнес и е персонализиран, относно графично оформление и дизайн.

Няма никакво значение колко голям търговец сте, дали продавате 10, 100 или 10 000 продукта. Онлайн магазинът, който ще изградим за вас, ще съответства напълно на дейността ви и на натоварения трафик, на който трябва да издържа. Има куп функционалности, които са задължителни за нормалното функциониране на един обект за електронна търговия. В следващите редове ще разгледаме едно от нещата, без които не може – маркетингът.

Добро обслужване на съществуващи и нови клиенти

Като цел и предназначение, както вече знаете, традиционният и електронният маркетинг не се различават помежду си. Те трябва да привличат клиенти – колкото повече, толкова по-добре. Същевременно трябва да съхранят вече наличния клиентски поток. Маркетингът се грижи за успешното провеждане на промоционални кампании, продажбите на свързани продукти, на подобрени такива, както и на пускането в продажба на нови модели.

Всичко това е в пряка зависимост от работата с клиентите. Целият процес по избор, поръчка и покупка е обвързан с добра практика по обслужване на вече съществуващи и нови потребители. Системата за електронна търговия обичайно включва богат набор от инструменти, свързани с различни търговски тактики и похвати.

Какви възможности предлагаме и в какво сме най-добри:

√ Създаваме лесна навигация и меню, което позволява бързо търсене и достигане до желаната категория и подкатегория. Стимулираме потребителите да предприемат конкретни действия и да направят покупка чрез специални контекстно значими линкове, които се появяват в точния момент.

√ Всички дейности на потребителите могат да бъдат проследени. Това се отнася както за вече купени стоки, така и за тези, които са само разгледани. Така посетителите могат да получават ненатрапчиво напомняне за определени продукти, към които са проявили интерес на по-ранен етап.

√ На същия принцип работи и друг похват, при който се проследяват клиенти с едни и същи интереси и предпочитания. Ако има събрана информация, че хората, купили си портфейл, примерно, са взели и обувки, то тази комбинация ще бъде предложена на всеки следващ клиент, който поръча един от двата артикула.

√ Предвидили сме и друг вариант, при който освен сходни стоки, които могат да се продават в комплект, да бъдат предлагани и такива с по-добри параметри или по-луксозни. Вместо 17 инчов монитор, да речем, може да бъде препоръчан 19 инчов. При избор на ръчен часовник пък винаги може да бъде предложен алтернативен от по-висока ценова категория.

√ Важен инструмент е и този, даващ възможност за извеждане на друг един списък, така нареченият „Най-търсени стоки“. В него се показват продукти, които са предмет на най-честа покупко-продажба. Данните служат и за редица проучвания и анализи, които са важни за онлайн търгуването.

Съществуват още много търговски тактики и похвати, без които финансовите резултати са под въпрос. Много от клиентите идват със своите специфични нужди и очаквания и за тях винаги може да бъде изграден индивидуален модел, който най-добре им пасва. Така, както винаги се стараем да изработим такъв графичен дизайн, който подчертава идентичността на всяка фирма и бранд.

Продължение по темата: VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Какво печелите от фирмения блог

Какво печелите от фирмения блог

При всяка изработка на уеб сайт и конкретно на фирмен сайт, един от актуалните въпроси е дали трябва да има блог в него. Включете блог секция, ако искате да трупате популярност, да печ...
Как онлайн магазинът ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Как онлайн магазинът ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Имате ли онлайн магазин или искате да създадете такъв, но искате и да продавате? Ще ви опишем какво е важно да има в него, за да може потребителя да не го посещава само за секунди и по...
Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Ако бизнесът ви е добре разположен в интернет и се радвате на успешно класиране при търсене, то не са много причините, поради които да изпаднете от челната позиция. Едно от нещата, кое...
Съдържанието: Подчинено на вашите цели и полезно за другите

Съдържанието: Подчинено на вашите цели и полезно за другите

Има много начини да разберем кога в един уеб сайт нещо не е наред, но когато говорим, че той е занемарен, всичко се върти около съдържанието. Колкото повече го неглижирате, толкова по-...
Най-популярните кибер заплахи и как да спасите онлайн търговията от тях

Най-популярните кибер заплахи и как да спасите онлайн търговията от тях

Онлайн търговията се радва на небивал растеж и това е безспорно предимство за всеки предприемач, насочил се към глобалната мрежа. Освен възможностите обаче, има редица рискови ситуации...
Как да насърчите клиентите да харчат повече в онлайн магазина

Как да насърчите клиентите да харчат повече в онлайн магазина

Целта на всеки онлайн магазин е да продава. Смисълът на многото закупени стоки е крайният резултат, а именно печалбата. За нейното формиране има известни правила и принципи, но е в...