V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

В резултат на срещите, които ежедневно провеждаме и отчитайки постоянно нарастващото желание на клиентите да имат собствен уеб сайт за електронна търговия, ние от „Уеббилд България“ сме готови да предложим подходящия продукт, включващ прецизно разработени компоненти. Този продукт обхваща различни функционалности, съобразени с възможностите и характеристиките на конкретния бизнес и е персонализиран, относно графично оформление и дизайн.

Няма никакво значение колко голям търговец сте, дали продавате 10, 100 или 10 000 продукта. Онлайн магазинът, който ще изградим за вас, ще съответства напълно на дейността ви и на натоварения трафик, на който трябва да издържа. Има куп функционалности, които са задължителни за нормалното функциониране на един обект за електронна търговия. В следващите редове ще разгледаме едно от нещата, без които не може – маркетингът.

Добро обслужване на съществуващи и нови клиенти

Като цел и предназначение, както вече знаете, традиционният и електронният маркетинг не се различават помежду си. Те трябва да привличат клиенти – колкото повече, толкова по-добре. Същевременно трябва да съхранят вече наличния клиентски поток. Маркетингът се грижи за успешното провеждане на промоционални кампании, продажбите на свързани продукти, на подобрени такива, както и на пускането в продажба на нови модели.

Всичко това е в пряка зависимост от работата с клиентите. Целият процес по избор, поръчка и покупка е обвързан с добра практика по обслужване на вече съществуващи и нови потребители. Системата за електронна търговия обичайно включва богат набор от инструменти, свързани с различни търговски тактики и похвати.

Какви възможности предлагаме и в какво сме най-добри:

√ Създаваме лесна навигация и меню, което позволява бързо търсене и достигане до желаната категория и подкатегория. Стимулираме потребителите да предприемат конкретни действия и да направят покупка чрез специални контекстно значими линкове, които се появяват в точния момент.

√ Всички дейности на потребителите могат да бъдат проследени. Това се отнася както за вече купени стоки, така и за тези, които са само разгледани. Така посетителите могат да получават ненатрапчиво напомняне за определени продукти, към които са проявили интерес на по-ранен етап.

√ На същия принцип работи и друг похват, при който се проследяват клиенти с едни и същи интереси и предпочитания. Ако има събрана информация, че хората, купили си портфейл, примерно, са взели и обувки, то тази комбинация ще бъде предложена на всеки следващ клиент, който поръча един от двата артикула.

√ Предвидили сме и друг вариант, при който освен сходни стоки, които могат да се продават в комплект, да бъдат предлагани и такива с по-добри параметри или по-луксозни. Вместо 17 инчов монитор, да речем, може да бъде препоръчан 19 инчов. При избор на ръчен часовник пък винаги може да бъде предложен алтернативен от по-висока ценова категория.

√ Важен инструмент е и този, даващ възможност за извеждане на друг един списък, така нареченият „Най-търсени стоки“. В него се показват продукти, които са предмет на най-честа покупко-продажба. Данните служат и за редица проучвания и анализи, които са важни за онлайн търгуването.

Съществуват още много търговски тактики и похвати, без които финансовите резултати са под въпрос. Много от клиентите идват със своите специфични нужди и очаквания и за тях винаги може да бъде изграден индивидуален модел, който най-добре им пасва. Така, както винаги се стараем да изработим такъв графичен дизайн, който подчертава идентичността на всяка фирма и бранд.

Продължение по темата: VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Всеки гаф в уеб дизайна води до загуба на потребители Всеки уеб сайт си има мисия. Той не се прави за да съществува в пространството просто ей така, само за да го има. Преди да възл...
Защо ни трябва софтуер за управление на бизнес

Защо ни трябва софтуер за управление на бизнес

Бизнесът е подложен на динамични трансформации и дигиталните промени са част от плана на всяка компания, която иска да се разраства. Съвременните пазарни условия правят надеждния софту...
Лесна или трудна регистрация

Лесна или трудна регистрация

Свръх мерки за сигурност или как да убиете клиента още на входа Има толкова много съвети как да изградите  перфектен интернет магазин, че ако попаднете на подходящите, ще с...
Лоялни клиенти

Лоялни клиенти

Обичате да печелите? Трябват ви лоялни клиенти. Какъвто и онлайн магазин да имате, ако липсват продажби, ще се наложи да се разделите с него. Ако сте избрали подходящата компани...
Изоставена количка

Изоставена количка

Проблемът „изоставена количка“ и как най-умело да се справим с него За всеки търговец има достатъчно стресови ситуации, които затрудняват работата му и носят риск от заг...
Незавършени поръчки: Как да спасите продажбите?

Незавършени поръчки: Как да спасите продажбите?

Следите ли статистиката колко незавършени поръчки оставят клиентите всеки ден? А знаете ли защо го правят? Едва ли тези въпроси са изненада за вас, ако притежавате или управлявате...