VII. Етапи на поръчката

VII. Етапи на поръчката

VII. Етапи на поръчката

Етапи на поръчката

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

VI. "Как протича процесът в онлайн пазаруването"

Как завършва процесът по пазаруване в един онлайн магазин? Ако всичко върви гладко – с поръчка. Процедурата по поръчване на вече избрани и харесани стоки си има своите етапи. Започва се с извличане на информация за адреса за доставка, данни за фактуриране, изчисляване на цената на продуктите и как точно ще бъдат доставени те.

Следва пресмятане на крайна цена с включени разходи за доставка и обслужване, уточняване на начина плащане – по банков път или наложен платеж. Ако заплащането е по електронен път чрез кредитна карта, се прави потвърждение и едва тогава се оформя поръчката, която за да се финализира, трябва да бъде одобрена.

С какви особености се характеризира поръчването в обект за електронна търговия, като част от цялостно изградената система?

След като най-важното за онлайн търговеца са реализираните продажби, то вниманието към потребителите изисква да им бъдат предложени най-добрите условия за поръчка. Следвайки тази цел, на всяка страница в сайта, където присъства информация за дадена стока или услуга, следва да има и бутон, чрез който всеки да може да добави избрания продукт в пазарската си кошница.

Също толкова важно е, клиентите да имат възможност да разглеждат какво са сложили в кошницата и да правят промени при нужда. Когато са сигурни, че са приключили с избора си, едва тогава започва генерирането на поръчката и така нареченото ѝ пускане.

Предимства на регистрирания потребител

Вярно е, че задължителната регистрация обикновено дразни потребителите и обикновено те правят отказ от нея. Добре би било обаче да се подчертаят ползите, които тя носи за клиентите. Така те биха били по-склонни да я приемат. Първото, което системата може да направи е при вече задействана поръчка сама да предложи на потребителя да се впише с име и парола или да направи регистрация, ако е новодошъл.

В услуга на регистрирания потребител е, че неговите данни, веднъж записани, се пазят при всяко следващо влизане в системата. Така не е необходимо постоянно да пише адреси и подробности за доставка и плащане. Същевременно винаги, когато поиска може да редактира, променя или изтрива вече запаметена лична информация.

Различните начини за доставка имат и различни цени. Те могат да се извеждат предварително и да показват колко точно ще платят клиентите в зависимост от транспорта, който предпочетат. Това става с осигурен достъп до нарочен тарифен сървър. Още една опция е потребителите да имат възможност да посочат откъде и в колко часа предпочитат да си получат стоката.

Съхраняване на данни в адресна и картова книга

Никой не е длъжен да има един и същи адрес за доставка и фактуриране, нито пък те да бъдат постоянни, без право на промяна. Напротив, всеки потребител може да задава кои адреси предпочита и те ще му бъдат предлагани от системата с приоритет. Информацията се пази в специална адресна книга.

Подобна е практиката с личните данни, извличани от кредитни карти. Те се пазят в т. нар. картова книга. Логично, и тук всеки клиент има правото да посочи какво предпочита – плащането да се извърши с една или друга кредитна карта, която вече е въвел еднократно при предишно пазаруване. Цялата информация от кредитната карта е криптирана и ключът се декодира от самия потребител непосредствено преди плащането.

Винаги има една последна страница, на която потребителят може да прегледа всичко и да направи промени, каквито желае – смяна на продукти, избор на друг адрес за оставка и фактуриране, добавяне на още стоки или количества и т.н. Едва, когато е готов с поръчката, може да я потвърди окончателно. Има и друг вариант, разбира се – да откаже изцяло поръчката, като за целта има налична подобна опция.

Продължение по темата: "Обслужване на онлайн поръчки"

Етапи на поръчката - извозване на стока

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Социални доказателства в онлайн търговията

Социални доказателства в онлайн търговията

Кое кара хората да предпочитат един продукт пред друг? Изобщо, как избират какво да купят? Тези въпроси не дават мира на куп специалисти и експерти. И макар, че търсенето на отговори п...
Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

За да сте сигурни, че потребителите ще останат удовлетворени и ще харесат вашия уеб сайт, трябва да им осигурите подходяща навигация. За всички е важно да намерят това, което търсят, б...
Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Визитната картичка е нещо полезно, но когато става въпрос за бизнес и фирмен профил, вече не е най-доброто средство да се представите и заявите, както пред партньорите си, така и пред ...
Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт, телефонът е най-използван за интернет Интернет пространството продължава да разширява влиянието си и да привлича все повече...
Създайте специални оферти за повече онлайн продажби

Създайте специални оферти за повече онлайн продажби

Коледните и новогодишни празници са свързани с трескаво пазаруване и увеличен трафик в търсене на най-изгодните предложения. Ако посещенията при вас отчитат рекордни нива, значи можете...
Продуктова страница

Продуктова страница

Как се прави успешна продуктова страница Част от мисията на всеки сайт е да създаде успешна продуктова страница. Точно тя играе основна роля за привличане на клиенти. Ако е дос...