VII. Етапи на поръчката

VII. Етапи на поръчката

VII. Етапи на поръчката

Етапи на поръчката

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

VI. "Как протича процесът в онлайн пазаруването"

Как завършва процесът по пазаруване в един онлайн магазин? Ако всичко върви гладко – с поръчка. Процедурата по поръчване на вече избрани и харесани стоки си има своите етапи. Започва се с извличане на информация за адреса за доставка, данни за фактуриране, изчисляване на цената на продуктите и как точно ще бъдат доставени те.

Следва пресмятане на крайна цена с включени разходи за доставка и обслужване, уточняване на начина плащане – по банков път или наложен платеж. Ако заплащането е по електронен път чрез кредитна карта, се прави потвърждение и едва тогава се оформя поръчката, която за да се финализира, трябва да бъде одобрена.

С какви особености се характеризира поръчването в обект за електронна търговия, като част от цялостно изградената система?

След като най-важното за онлайн търговеца са реализираните продажби, то вниманието към потребителите изисква да им бъдат предложени най-добрите условия за поръчка. Следвайки тази цел, на всяка страница в сайта, където присъства информация за дадена стока или услуга, следва да има и бутон, чрез който всеки да може да добави избрания продукт в пазарската си кошница.

Също толкова важно е, клиентите да имат възможност да разглеждат какво са сложили в кошницата и да правят промени при нужда. Когато са сигурни, че са приключили с избора си, едва тогава започва генерирането на поръчката и така нареченото ѝ пускане.

Предимства на регистрирания потребител

Вярно е, че задължителната регистрация обикновено дразни потребителите и обикновено те правят отказ от нея. Добре би било обаче да се подчертаят ползите, които тя носи за клиентите. Така те биха били по-склонни да я приемат. Първото, което системата може да направи е при вече задействана поръчка сама да предложи на потребителя да се впише с име и парола или да направи регистрация, ако е новодошъл.

В услуга на регистрирания потребител е, че неговите данни, веднъж записани, се пазят при всяко следващо влизане в системата. Така не е необходимо постоянно да пише адреси и подробности за доставка и плащане. Същевременно винаги, когато поиска може да редактира, променя или изтрива вече запаметена лична информация.

Различните начини за доставка имат и различни цени. Те могат да се извеждат предварително и да показват колко точно ще платят клиентите в зависимост от транспорта, който предпочетат. Това става с осигурен достъп до нарочен тарифен сървър. Още една опция е потребителите да имат възможност да посочат откъде и в колко часа предпочитат да си получат стоката.

Съхраняване на данни в адресна и картова книга

Никой не е длъжен да има един и същи адрес за доставка и фактуриране, нито пък те да бъдат постоянни, без право на промяна. Напротив, всеки потребител може да задава кои адреси предпочита и те ще му бъдат предлагани от системата с приоритет. Информацията се пази в специална адресна книга.

Подобна е практиката с личните данни, извличани от кредитни карти. Те се пазят в т. нар. картова книга. Логично, и тук всеки клиент има правото да посочи какво предпочита – плащането да се извърши с една или друга кредитна карта, която вече е въвел еднократно при предишно пазаруване. Цялата информация от кредитната карта е криптирана и ключът се декодира от самия потребител непосредствено преди плащането.

Винаги има една последна страница, на която потребителят може да прегледа всичко и да направи промени, каквито желае – смяна на продукти, избор на друг адрес за оставка и фактуриране, добавяне на още стоки или количества и т.н. Едва, когато е готов с поръчката, може да я потвърди окончателно. Има и друг вариант, разбира се – да откаже изцяло поръчката, като за целта има налична подобна опция.

Продължение по темата: "Обслужване на онлайн поръчки"

Етапи на поръчката - извозване на стока

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

От НАП отстъпиха, хиляди онлайн търговци няма да издават касови бележки

От НАП отстъпиха, хиляди онлайн търговци няма да издават касови бележки

От НАП отстъпиха, хиляди онлайн търговци няма да издават касов бон За много електронни магазини отпада изискването да имат касови апарати и да издават фискални бонове. Това глас...
Как да увеличим конверсиите в сайта, като комбинираме SЕО оптимизация с Email маркетинг

Как да увеличим конверсиите в сайта, като комбинираме SЕО оптимизация с Email маркетинг

Освен професионална изработка на сайт, за всеки бизнес е важно да има ясна идея как ще се развива и най-вече как ще постигне желаните резултати. При изграждане на маркетинговия план в ...
Качествена SEO оптимизация

Качествена SEO оптимизация

Какво печелите от качествена SEO оптимизация Работата по изработка на уеб сайт е приключила и бизнесът ви вече присъства в интернет. Какво следва? Един продължителен и сложен процес...
Как да направите онлайн магазина лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите онлайн магазина лесен за използване или защо търсачката е важна

Онлайн магазинът не е просто сайт за пазаруване. В него има толкова различни детайли, които могат да бъдат добавяни и усъвършенствани така, че да се превърне в притегателно място за кл...
Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Две твърдения, касаещи онлайн търговията у нас, никой не би могъл да оспори. Първото е, че тя продължава да се развива с бясна скорост, а другото е, че вече няма свободна ниша, в която...
Скок на онлайн търговията след COVID-19

Скок на онлайн търговията след COVID-19

Пандемията от коронавируса COVID-19 ще ускори дигитализацията на бизнеса у нас. Ако преди извънредната епидемична обстановка онлайн търговията бавно и умерено нарастваше, след приключв...