VII. Етапи на поръчката

VII. Етапи на поръчката

VII. Етапи на поръчката

Етапи на поръчката

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

VI. "Как протича процесът в онлайн пазаруването"

Как завършва процесът по пазаруване в един онлайн магазин? Ако всичко върви гладко – с поръчка. Процедурата по поръчване на вече избрани и харесани стоки си има своите етапи. Започва се с извличане на информация за адреса за доставка, данни за фактуриране, изчисляване на цената на продуктите и как точно ще бъдат доставени те.

Следва пресмятане на крайна цена с включени разходи за доставка и обслужване, уточняване на начина плащане – по банков път или наложен платеж. Ако заплащането е по електронен път чрез кредитна карта, се прави потвърждение и едва тогава се оформя поръчката, която за да се финализира, трябва да бъде одобрена.

С какви особености се характеризира поръчването в обект за електронна търговия, като част от цялостно изградената система?

След като най-важното за онлайн търговеца са реализираните продажби, то вниманието към потребителите изисква да им бъдат предложени най-добрите условия за поръчка. Следвайки тази цел, на всяка страница в сайта, където присъства информация за дадена стока или услуга, следва да има и бутон, чрез който всеки да може да добави избрания продукт в пазарската си кошница.

Също толкова важно е, клиентите да имат възможност да разглеждат какво са сложили в кошницата и да правят промени при нужда. Когато са сигурни, че са приключили с избора си, едва тогава започва генерирането на поръчката и така нареченото ѝ пускане.

Предимства на регистрирания потребител

Вярно е, че задължителната регистрация обикновено дразни потребителите и обикновено те правят отказ от нея. Добре би било обаче да се подчертаят ползите, които тя носи за клиентите. Така те биха били по-склонни да я приемат. Първото, което системата може да направи е при вече задействана поръчка сама да предложи на потребителя да се впише с име и парола или да направи регистрация, ако е новодошъл.

В услуга на регистрирания потребител е, че неговите данни, веднъж записани, се пазят при всяко следващо влизане в системата. Така не е необходимо постоянно да пише адреси и подробности за доставка и плащане. Същевременно винаги, когато поиска може да редактира, променя или изтрива вече запаметена лична информация.

Различните начини за доставка имат и различни цени. Те могат да се извеждат предварително и да показват колко точно ще платят клиентите в зависимост от транспорта, който предпочетат. Това става с осигурен достъп до нарочен тарифен сървър. Още една опция е потребителите да имат възможност да посочат откъде и в колко часа предпочитат да си получат стоката.

Съхраняване на данни в адресна и картова книга

Никой не е длъжен да има един и същи адрес за доставка и фактуриране, нито пък те да бъдат постоянни, без право на промяна. Напротив, всеки потребител може да задава кои адреси предпочита и те ще му бъдат предлагани от системата с приоритет. Информацията се пази в специална адресна книга.

Подобна е практиката с личните данни, извличани от кредитни карти. Те се пазят в т. нар. картова книга. Логично, и тук всеки клиент има правото да посочи какво предпочита – плащането да се извърши с една или друга кредитна карта, която вече е въвел еднократно при предишно пазаруване. Цялата информация от кредитната карта е криптирана и ключът се декодира от самия потребител непосредствено преди плащането.

Винаги има една последна страница, на която потребителят може да прегледа всичко и да направи промени, каквито желае – смяна на продукти, избор на друг адрес за оставка и фактуриране, добавяне на още стоки или количества и т.н. Едва, когато е готов с поръчката, може да я потвърди окончателно. Има и друг вариант, разбира се – да откаже изцяло поръчката, като за целта има налична подобна опция.

Продължение по темата: "Обслужване на онлайн поръчки"

Етапи на поръчката - извозване на стока

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн комуникацията продава: научете как Обратно на очакванията на мнозина, че комуникацията между клиент и продавач е възможна само във физически магазин, онлайн магазинът предост...
Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Как да печелите в интернет с промокодове и ваучери Един от най-успешните маркетингови инструменти, използван в електронната търговия,  са промокодовете и ваучерите за отстъ...
Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Как да уцелите баланса или кога един уеб дизайн не струва Дори и най-безнадеждно блуждаещият дизайнер знае, че има няколко стъпала, които ако не преодолее с правилната крачка, няма ...
НАП: 23 000 търговски сайта са на светло

НАП: 23 000 търговски сайта са на светло

НАП: 23 000 търговски сайта са на светло Близо 23 000 е-магазина са декларирани в Националната агенция по приходите (НАП) от пускането в действие на регистъра през 2019 г....
Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18 Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търго...
Очаквания за онлайн търговията през 2023

Очаквания за онлайн търговията през 2023

С увеличаване ръста на дигиталното пазаруване, растат и изискванията на купувачите към търговците. Всяка изработка на онлайн магазин трябва да бъде обвързана с ясна стратегия за стопро...