VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

VI. "Как протича процесът в онлайн пазаруването"

VII. "Етапи на поръчката"

Приетите поръчки в онлайн магазина следва да бъдат изпълнени. Процедурата по тяхното изпълнение включва освен самото разплащане, така и отделните етапи по реализацията им. Най-общо това се свежда до събиране на стоките, пакетиране и опаковка, транспортиране и най-накрая идва времето за доставка. Повечето системи за онлайн търговия работят с външни системи по изпълнение на заявките, а те самите се грижат за проследяване статуса на поръчките.

Как става обслужването на поръчки през системата за електронна търговия?

√ Щом потребител направи поръчка, веднага получава известие за това на електронната си поща. Същото уведомление получават и всички администратори, ангажирани с включените в поръчката стоки и услуги.

√ Административният модул за управление на поръчките е създаден така, че продуктите да могат да се търсят по различни критерии. Това улеснява продуктовите администратори и те могат да намират стоките по време на постъпване, по клиент, по име или част от името на продукта. Могат да търсят по настоящ статус на поръчките, примерно такива, които са одобрени и подготвени за транспорт. Могат да избират поръчките и според техния обем – дали са малки, средни или големи.

√ Всяка поръчка започва със статус „получена“ и информацията за нея се съхранява през цялото време на обработка. Поръчките, заплатени с кредитни карти, при които плащането е прието, се променят на „одобрени“.

√ Информацията за статуса на поръчките е достъпна по всяко време както за администраторите, така и за клиентите. Може да се провери кога точно е изпратена поръчката или пък кой е номерът на товарителницата. Може да се проследи и на какъв етап е самата доставка.

Добра комуникация с всеки регистриран потребител

Самият процес по обслужване на клиентите обхваща всички дейности след генериране на поръчката, като проверка на статуса на поръчките и проследяване историята на всички поръчки. Дори и да не участва директно в поддръжката, системата за електронна търговия може да инициира самата поддръжка и да бъде средство за надеждно комуникиране с външни за целта системи.

Това, което системата за електронна търговия може да изиска от потребителите е да направят регистрация. На имейла, който посочат, те ще получават информация за поръчките, които правят. Когато зададат въпрос или оставят мнение на специално създадена за целта страница, системата автоматично вписва името и електронната поща на съответния потребител. Ако коментарът е направен във връзка с продуктовата страница, то съобщението се препраща и до продуктовия администратор.

В системата за електронна търговия е заложена и друга опция – обновяване съдържанието на една по-различна страница, която е любима на потребителите. Тази, която съдържа полезна информация и представя най-често задаваните въпроси заедно с техните отговори.

Продължение по темата: "Стартиране на интернет сайт за електронна търговия"

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Как да печелите в интернет с промокодове и ваучери Един от най-успешните маркетингови инструменти, използван в електронната търговия,  са промокодовете и ваучерите за отстъ...
Спад в продажбите

Спад в продажбите

Спад в продажбите: Прегледайте сайта и отстранете проблемите Да имаш сайт не е проблем. Всеки бизнес, организация или човек със свободна професия притежават собствен такъв. Да имаш ...
Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Ако бизнесът ви е добре разположен в интернет и се радвате на успешно класиране при търсене, то не са много причините, поради които да изпаднете от челната позиция. Едно от нещата, кое...
Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Защо да инвестирате в програма за лоялност Какво иска всеки онлайн търговец? Да привлича нови клиенти, да запази старите и да не губи постоянните. В борбата за потребителската любов...
Продуктова страница в търговски сайт Single View

Продуктова страница в търговски сайт Single View

Искате да продавате повече? Научете се да правите добри продуктови страници В момента, в който потребител прекрачи виртуалния праг в eCommerce сайт, трябва да заковете вниманието му...
Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Изборът на софтуерна система може да изведе дадена компания на върха, но със същата сила може да се превърне в причина за нейния провал. Решението за внедряване на софтуер е приоритет ...