VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

VI. "Как протича процесът в онлайн пазаруването"

VII. "Етапи на поръчката"

Приетите поръчки в онлайн магазина следва да бъдат изпълнени. Процедурата по тяхното изпълнение включва освен самото разплащане, така и отделните етапи по реализацията им. Най-общо това се свежда до събиране на стоките, пакетиране и опаковка, транспортиране и най-накрая идва времето за доставка. Повечето системи за онлайн търговия работят с външни системи по изпълнение на заявките, а те самите се грижат за проследяване статуса на поръчките.

Как става обслужването на поръчки през системата за електронна търговия?

√ Щом потребител направи поръчка, веднага получава известие за това на електронната си поща. Същото уведомление получават и всички администратори, ангажирани с включените в поръчката стоки и услуги.

√ Административният модул за управление на поръчките е създаден така, че продуктите да могат да се търсят по различни критерии. Това улеснява продуктовите администратори и те могат да намират стоките по време на постъпване, по клиент, по име или част от името на продукта. Могат да търсят по настоящ статус на поръчките, примерно такива, които са одобрени и подготвени за транспорт. Могат да избират поръчките и според техния обем – дали са малки, средни или големи.

√ Всяка поръчка започва със статус „получена“ и информацията за нея се съхранява през цялото време на обработка. Поръчките, заплатени с кредитни карти, при които плащането е прието, се променят на „одобрени“.

√ Информацията за статуса на поръчките е достъпна по всяко време както за администраторите, така и за клиентите. Може да се провери кога точно е изпратена поръчката или пък кой е номерът на товарителницата. Може да се проследи и на какъв етап е самата доставка.

Добра комуникация с всеки регистриран потребител

Самият процес по обслужване на клиентите обхваща всички дейности след генериране на поръчката, като проверка на статуса на поръчките и проследяване историята на всички поръчки. Дори и да не участва директно в поддръжката, системата за електронна търговия може да инициира самата поддръжка и да бъде средство за надеждно комуникиране с външни за целта системи.

Това, което системата за електронна търговия може да изиска от потребителите е да направят регистрация. На имейла, който посочат, те ще получават информация за поръчките, които правят. Когато зададат въпрос или оставят мнение на специално създадена за целта страница, системата автоматично вписва името и електронната поща на съответния потребител. Ако коментарът е направен във връзка с продуктовата страница, то съобщението се препраща и до продуктовия администратор.

В системата за електронна търговия е заложена и друга опция – обновяване съдържанието на една по-различна страница, която е любима на потребителите. Тази, която съдържа полезна информация и представя най-често задаваните въпроси заедно с техните отговори.

Продължение по темата: "Стартиране на интернет сайт за електронна търговия"

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Каква е цената за изработка на онлайн магазин?

Каква е цената за изработка на онлайн магазин?

В тази статия ще ви изброим няколко стъпки и фактори, които са важни за създаването на онлайн магазин и определят цената за неговата изработка. Стъпки и фактори, които не само опре...
Сайт за групово пазаруване

Сайт за групово пазаруване

Сайт за групово пазаруване – кой печели от него Ако се чудите с какво да се захванете и как да се позиционирате в интернет пространството, то защо не обмислите идеята да създа...
Онлайн магазин от нулата

Онлайн магазин от нулата

Онлайн магазин от нулата: Как да избегнем капана на баналните заблуди Едва ли вече има търговец, който да не е наясно, че офлайн бизнесът е обречен, ако не е дигитализиран. За да оц...
Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Цената на един онлайн магазин може да бъде в най-широки граници и никога твърда. За да спестите време и куп недоразумения, свързани с предлагане и отхвърляне на различни предложения, х...
Социални доказателства в онлайн търговията

Социални доказателства в онлайн търговията

Кое кара хората да предпочитат един продукт пред друг? Изобщо, как избират какво да купят? Тези въпроси не дават мира на куп специалисти и експерти. И макар, че търсенето на отговори п...
Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18 Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търго...