VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

VI. "Как протича процесът в онлайн пазаруването"

VII. "Етапи на поръчката"

Приетите поръчки в онлайн магазина следва да бъдат изпълнени. Процедурата по тяхното изпълнение включва освен самото разплащане, така и отделните етапи по реализацията им. Най-общо това се свежда до събиране на стоките, пакетиране и опаковка, транспортиране и най-накрая идва времето за доставка. Повечето системи за онлайн търговия работят с външни системи по изпълнение на заявките, а те самите се грижат за проследяване статуса на поръчките.

Как става обслужването на поръчки през системата за електронна търговия?

√ Щом потребител направи поръчка, веднага получава известие за това на електронната си поща. Същото уведомление получават и всички администратори, ангажирани с включените в поръчката стоки и услуги.

√ Административният модул за управление на поръчките е създаден така, че продуктите да могат да се търсят по различни критерии. Това улеснява продуктовите администратори и те могат да намират стоките по време на постъпване, по клиент, по име или част от името на продукта. Могат да търсят по настоящ статус на поръчките, примерно такива, които са одобрени и подготвени за транспорт. Могат да избират поръчките и според техния обем – дали са малки, средни или големи.

√ Всяка поръчка започва със статус „получена“ и информацията за нея се съхранява през цялото време на обработка. Поръчките, заплатени с кредитни карти, при които плащането е прието, се променят на „одобрени“.

√ Информацията за статуса на поръчките е достъпна по всяко време както за администраторите, така и за клиентите. Може да се провери кога точно е изпратена поръчката или пък кой е номерът на товарителницата. Може да се проследи и на какъв етап е самата доставка.

Добра комуникация с всеки регистриран потребител

Самият процес по обслужване на клиентите обхваща всички дейности след генериране на поръчката, като проверка на статуса на поръчките и проследяване историята на всички поръчки. Дори и да не участва директно в поддръжката, системата за електронна търговия може да инициира самата поддръжка и да бъде средство за надеждно комуникиране с външни за целта системи.

Това, което системата за електронна търговия може да изиска от потребителите е да направят регистрация. На имейла, който посочат, те ще получават информация за поръчките, които правят. Когато зададат въпрос или оставят мнение на специално създадена за целта страница, системата автоматично вписва името и електронната поща на съответния потребител. Ако коментарът е направен във връзка с продуктовата страница, то съобщението се препраща и до продуктовия администратор.

В системата за електронна търговия е заложена и друга опция – обновяване съдържанието на една по-различна страница, която е любима на потребителите. Тази, която съдържа полезна информация и представя най-често задаваните въпроси заедно с техните отговори.

Продължение по темата: "Стартиране на интернет сайт за електронна търговия"

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Онлайн бизнесът в световен мащаб и в частност у нас показва толкова стремглаво развитие, че желаещите да се занимават с електронна търговия расте с почти същите темпове. За много от ка...
Качествена SEO оптимизация

Качествена SEO оптимизация

Какво печелите от качествена SEO оптимизация Работата по изработка на уеб сайт е приключила и бизнесът ви вече присъства в интернет. Какво следва? Един продължителен и сложен процес...
Техническо задание

Техническо задание

Заданието: Защо не може без него Ако смятате, че може да поръчате изработка на уеб сайт с едно телефонно обаждане или чрез случайна бърза среща, грешите. Хубаво е да си стиснете ръц...
Защо SEO съдържанието е толкова важно за сайта

Защо SEO съдържанието е толкова важно за сайта

Никога не е било толкова лесно да получим нужната информация за каквото и да е. Достатъчно е да зададем правилните въпроси в интернет и да започнем да четем. Ако искате вашият уеб сайт...
Какво печелите от фирмения блог

Какво печелите от фирмения блог

При всяка изработка на уеб сайт и конкретно на фирмен сайт, един от актуалните въпроси е дали трябва да има блог в него. Включете блог секция, ако искате да трупате популярност, да печ...
Нови задължения за търговците и сериозни санкции при нарушаването им

Нови задължения за търговците и сериозни санкции при нарушаването им

Промени в Закона за защита на потребителите (ЗЗП) регламентират нови правила и задължения за търговците във връзка със защита правата на потребителите. Новите изисквания влизат в сила ...