VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

VI. "Как протича процесът в онлайн пазаруването"

VII. "Етапи на поръчката"

Приетите поръчки в онлайн магазина следва да бъдат изпълнени. Процедурата по тяхното изпълнение включва освен самото разплащане, така и отделните етапи по реализацията им. Най-общо това се свежда до събиране на стоките, пакетиране и опаковка, транспортиране и най-накрая идва времето за доставка. Повечето системи за онлайн търговия работят с външни системи по изпълнение на заявките, а те самите се грижат за проследяване статуса на поръчките.

Как става обслужването на поръчки през системата за електронна търговия?

√ Щом потребител направи поръчка, веднага получава известие за това на електронната си поща. Същото уведомление получават и всички администратори, ангажирани с включените в поръчката стоки и услуги.

√ Административният модул за управление на поръчките е създаден така, че продуктите да могат да се търсят по различни критерии. Това улеснява продуктовите администратори и те могат да намират стоките по време на постъпване, по клиент, по име или част от името на продукта. Могат да търсят по настоящ статус на поръчките, примерно такива, които са одобрени и подготвени за транспорт. Могат да избират поръчките и според техния обем – дали са малки, средни или големи.

√ Всяка поръчка започва със статус „получена“ и информацията за нея се съхранява през цялото време на обработка. Поръчките, заплатени с кредитни карти, при които плащането е прието, се променят на „одобрени“.

√ Информацията за статуса на поръчките е достъпна по всяко време както за администраторите, така и за клиентите. Може да се провери кога точно е изпратена поръчката или пък кой е номерът на товарителницата. Може да се проследи и на какъв етап е самата доставка.

Добра комуникация с всеки регистриран потребител

Самият процес по обслужване на клиентите обхваща всички дейности след генериране на поръчката, като проверка на статуса на поръчките и проследяване историята на всички поръчки. Дори и да не участва директно в поддръжката, системата за електронна търговия може да инициира самата поддръжка и да бъде средство за надеждно комуникиране с външни за целта системи.

Това, което системата за електронна търговия може да изиска от потребителите е да направят регистрация. На имейла, който посочат, те ще получават информация за поръчките, които правят. Когато зададат въпрос или оставят мнение на специално създадена за целта страница, системата автоматично вписва името и електронната поща на съответния потребител. Ако коментарът е направен във връзка с продуктовата страница, то съобщението се препраща и до продуктовия администратор.

В системата за електронна търговия е заложена и друга опция – обновяване съдържанието на една по-различна страница, която е любима на потребителите. Тази, която съдържа полезна информация и представя най-често задаваните въпроси заедно с техните отговори.

Продължение по темата: "Стартиране на интернет сайт за електронна търговия"

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

CRM система, приложим ли е подобен софтуер за бизнеса в България?

CRM система, приложим ли е подобен софтуер за бизнеса в България?

Да, много фирми използват софтуер за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM), за да управляват взаимодействията си с клиентите и да рационализират продажбите и маркетинговите с...
Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Онлайн бизнесът в световен мащаб и в частност у нас показва толкова стремглаво развитие, че желаещите да се занимават с електронна търговия расте с почти същите темпове. За много от ка...
Невидим уеб сайт

Невидим уеб сайт

На кого му пука, че имате сайт, ако той е невидим Сайтът съществува, за да носи печалба на собственика му. Това твърдение  е като мантра за всички, които се захващат с някакъв ...
Рекламна кампания във Facebook

Рекламна кампания във Facebook

Умеете ли да се възползвате от социалните мрежи? Опитайте това Забелязали ли сте, че все по-често при изработка на онлайн магазин, задължително присъства на удобно място, обикно...
Продуктови ревюта за целите на SEO оптимизация

Продуктови ревюта за целите на SEO оптимизация

Продуктовото ревю е много повече от продуктово описание. То трябва да  предоставя допълнителна информация за ползите и предимствата на продукта. Ако е добре изготвено и подходящо ...
Голям и малък онлайн търговец

Голям и малък онлайн търговец

Мястото на малкия и големия търговец в онлайн търговията Онлайн търговията отчита постоянен растеж и очакванията са в бъдеще тя да заеме още по-голям пазарен дял. Предимствата ...