IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

VI. "Как протича процесът в онлайн пазаруването"

VII. "Етапи на поръчката"

VIII. "Обслужване на онлайн поръчки"

Няколко задължителни етапа бележат стартирането на интернет сайт за електронна търговия. Различни фактори оказват влияние върху срока на изпълнение на целия проект, като от основно значение е професионалната подготовка на екипа. Софтуерната фирма, заета със задачата, трябва да разполага с подготвени специалисти, които да съумеят да предложат не само най-успешните разработки, но и да го направят в максимално кратки срокове.

Добре би било и фирмата, която тепърва ще внедрява онлайн търговия в бизнес профила си, да разполага с грамотни хора, които са вещи в сферата на информационните технологии. Ако пък се очаква дейността да бъде развита в по-големи мащаби или да е основна, то наемането на добре подготвен администратор за поддръжка на системата е задължително.

Основни стъпки при внедряване на системата за електронна търговия

Винаги се започва с уточняване на това, какво точно искат потребителите. След това се преминава към изработване на задание и започва същинската разработка. Процесът по проектиране е доста разнороден. Включва проектиране на самата инфраструктура, включваща апаратни и програмни средства, съответно hardware и software.

Има проектиране на структурата и функциите на уеб сайта, като карта на страниците, база данни. На подбор и проектиране подлежи и графичният дизайн, който е специфичен за всеки сайт, като трябва да се откроява и същевременно да бъде напълно функционален. Така плавно се пристъпва към изработване на отделните уеб страници.

Не по-малко отговорна е частта по внедряване и обучение. Освен инсталиране на отделните компоненти, прави се инсталация и на сайтовете – публичния и административния. Започва обучение на хората, които ще работят със системата, тъй като никой не очаква в началото те да са напълно подготвени и запознати с управлението ѝ.

Следва пускането на публичния сайт в интернет пространството, но преди това има един период на тестване, премахване на логически грешки и коригиране на първоначалния дизайн. Следват още важни решения, които трябва да бъдат взети – какъв ще бъде начинът на хостване и кой ще е доставчик; конфигуриране на сървър и мрежово оборудване чрез избор на съответната апаратура; какво системно програмно обезпечаване да бъде инсталирано – операционна система, уеб сървър, сървъри за бази данни, електронна поща и др.; инсталиране на приложните системи.

През това време тече процес по отстраняване на грешки, правят се корекции, допълват се и се променят функционалните възможности на системата. За да се осъществи всичко това и процесът да протича възможно най-гладко, винаги трябва да е налична обратна връзка с разработчика.

Интеграция на системата в търговската структура на фирмата

Съществен въпрос при интегриране на системата в действащата търговска структура на фирмата е с каква цел се прави това. Дали става дума за интернет търговия в чистия ѝ вид, ако това ще е основно занимание или пък на нея се гледа като на допълнителна дейност. При втория вариант обикновено се набляга предимно на присъствието в интернет, като стоките и услугите се показват най-вече като каталози, съдържащи съответната информация.

Каквато и да е крайната цел, при интегрирането на системата в съществуващата търговска дейност, задачите, които трябва да се отметнат са идентични. Нужно е време за адаптиране и усъвършенстване на търговския процес.

Ще трябва да се извършат настройки и интеграция със съществуващите информационни системи. Със сигурност промяна ще претърпи и досегашната работа с доставчиците. След коригиране на електронното разплащане и транспорта на стоките, остава сериозната задача по поддръжката, от която зависи доброто функциониране на интернет сайта за електронна търговия.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Уеб сайт без поддръжка

Уеб сайт без поддръжка

Да поставим уеб сайта на пауза: Как действа оздравителната мярка Рано или късно всеки уеб сайт, оставен без поддръжка, от добре работещ актив се превръща в заплаха за бизнеса. Индик...
Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Всеки гаф в уеб дизайна води до загуба на потребители Всеки уеб сайт си има мисия. Той не се прави за да съществува в пространството просто ей така, само за да го има. Преди да възл...
Как онлайн търговията печели от социалните мрежи

Как онлайн търговията печели от социалните мрежи

Онлайн търговията е бизнесът, който извлича най-големи ползи от социалните мрежи. Всички са там – продавачи, конкуренти, настоящи и потенциални клиенти. Всеки може да предлага ли...
Уеб консултация за успешен сайт

Уеб консултация за успешен сайт

Уеб консултация за успешен сайт В интернет има място за всеки и за да станете част от глобалната мрежа, печелейки от присъствието си там, трябва само да го поискате. Да, ама не ...
Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Търговецът днес: Не какво ще предложи онлайн, а дали ще оцелее, ако не го направи „Имах два физически магазина и само за месец се наложи да ги закрия. За сметка на това, онлай...
Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

В търговията е важно какво продавате и на какви цени. В онлайн търговията – също. Колкото и уникални стоки и услуги да предлагате, ако нямате адекватно ценообразуване, шансът ви ...