IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

VI. "Как протича процесът в онлайн пазаруването"

VII. "Етапи на поръчката"

VIII. "Обслужване на онлайн поръчки"

Няколко задължителни етапа бележат стартирането на интернет сайт за електронна търговия. Различни фактори оказват влияние върху срока на изпълнение на целия проект, като от основно значение е професионалната подготовка на екипа. Софтуерната фирма, заета със задачата, трябва да разполага с подготвени специалисти, които да съумеят да предложат не само най-успешните разработки, но и да го направят в максимално кратки срокове.

Добре би било и фирмата, която тепърва ще внедрява онлайн търговия в бизнес профила си, да разполага с грамотни хора, които са вещи в сферата на информационните технологии. Ако пък се очаква дейността да бъде развита в по-големи мащаби или да е основна, то наемането на добре подготвен администратор за поддръжка на системата е задължително.

Основни стъпки при внедряване на системата за електронна търговия

Винаги се започва с уточняване на това, какво точно искат потребителите. След това се преминава към изработване на задание и започва същинската разработка. Процесът по проектиране е доста разнороден. Включва проектиране на самата инфраструктура, включваща апаратни и програмни средства, съответно hardware и software.

Има проектиране на структурата и функциите на уеб сайта, като карта на страниците, база данни. На подбор и проектиране подлежи и графичният дизайн, който е специфичен за всеки сайт, като трябва да се откроява и същевременно да бъде напълно функционален. Така плавно се пристъпва към изработване на отделните уеб страници.

Не по-малко отговорна е частта по внедряване и обучение. Освен инсталиране на отделните компоненти, прави се инсталация и на сайтовете – публичния и административния. Започва обучение на хората, които ще работят със системата, тъй като никой не очаква в началото те да са напълно подготвени и запознати с управлението ѝ.

Следва пускането на публичния сайт в интернет пространството, но преди това има един период на тестване, премахване на логически грешки и коригиране на първоначалния дизайн. Следват още важни решения, които трябва да бъдат взети – какъв ще бъде начинът на хостване и кой ще е доставчик; конфигуриране на сървър и мрежово оборудване чрез избор на съответната апаратура; какво системно програмно обезпечаване да бъде инсталирано – операционна система, уеб сървър, сървъри за бази данни, електронна поща и др.; инсталиране на приложните системи.

През това време тече процес по отстраняване на грешки, правят се корекции, допълват се и се променят функционалните възможности на системата. За да се осъществи всичко това и процесът да протича възможно най-гладко, винаги трябва да е налична обратна връзка с разработчика.

Интеграция на системата в търговската структура на фирмата

Съществен въпрос при интегриране на системата в действащата търговска структура на фирмата е с каква цел се прави това. Дали става дума за интернет търговия в чистия ѝ вид, ако това ще е основно занимание или пък на нея се гледа като на допълнителна дейност. При втория вариант обикновено се набляга предимно на присъствието в интернет, като стоките и услугите се показват най-вече като каталози, съдържащи съответната информация.

Каквато и да е крайната цел, при интегрирането на системата в съществуващата търговска дейност, задачите, които трябва да се отметнат са идентични. Нужно е време за адаптиране и усъвършенстване на търговския процес.

Ще трябва да се извършат настройки и интеграция със съществуващите информационни системи. Със сигурност промяна ще претърпи и досегашната работа с доставчиците. След коригиране на електронното разплащане и транспорта на стоките, остава сериозната задача по поддръжката, от която зависи доброто функциониране на интернет сайта за електронна търговия.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как да разработим празнична SEO стратегия

Как да разработим празнична SEO стратегия

Предпразничното пазаруване, както и ноемвриският „Черен петък“ е цел на всеки онлайн бизнес. То е свързано с големи очаквания за увеличен трафик, повече продажби и ръст на ...
Спад в продажбите

Спад в продажбите

Спад в продажбите: Прегледайте сайта и отстранете проблемите Да имаш сайт не е проблем. Всеки бизнес, организация или човек със свободна професия притежават собствен такъв. Да имаш ...
Продуктова страница в търговски сайт Single View

Продуктова страница в търговски сайт Single View

Искате да продавате повече? Научете се да правите добри продуктови страници В момента, в който потребител прекрачи виртуалния праг в eCommerce сайт, трябва да заковете вниманието му...
Какво му трябва на един салон за красота?

Какво му трябва на един салон за красота?

Какво му трябва на един салон за красота? Да бъде онлайн! Салоните за красота отдавна не са луксозни места, достъпни само за разглезени млади дами. Те са част от ежедневието на ...
Защо ни трябва софтуер за управление на бизнес

Защо ни трябва софтуер за управление на бизнес

Бизнесът е подложен на динамични трансформации и дигиталните промени са част от плана на всяка компания, която иска да се разраства. Съвременните пазарни условия правят надеждния софту...
Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

За да сте сигурни, че потребителите ще останат удовлетворени и ще харесат вашия уеб сайт, трябва да им осигурите подходяща навигация. За всички е важно да намерят това, което търсят, б...