IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

Продължение от статии:

I "Какво е онлайн търговия"

II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия"

III "Кой път да изберете – трудния или лесния"

IV "Основни принципи в електронната търговия"

V "Ролята на маркетинга в електронната търговия"

VI. "Как протича процесът в онлайн пазаруването"

VII. "Етапи на поръчката"

VIII. "Обслужване на онлайн поръчки"

Няколко задължителни етапа бележат стартирането на интернет сайт за електронна търговия. Различни фактори оказват влияние върху срока на изпълнение на целия проект, като от основно значение е професионалната подготовка на екипа. Софтуерната фирма, заета със задачата, трябва да разполага с подготвени специалисти, които да съумеят да предложат не само най-успешните разработки, но и да го направят в максимално кратки срокове.

Добре би било и фирмата, която тепърва ще внедрява онлайн търговия в бизнес профила си, да разполага с грамотни хора, които са вещи в сферата на информационните технологии. Ако пък се очаква дейността да бъде развита в по-големи мащаби или да е основна, то наемането на добре подготвен администратор за поддръжка на системата е задължително.

Основни стъпки при внедряване на системата за електронна търговия

Винаги се започва с уточняване на това, какво точно искат потребителите. След това се преминава към изработване на задание и започва същинската разработка. Процесът по проектиране е доста разнороден. Включва проектиране на самата инфраструктура, включваща апаратни и програмни средства, съответно hardware и software.

Има проектиране на структурата и функциите на уеб сайта, като карта на страниците, база данни. На подбор и проектиране подлежи и графичният дизайн, който е специфичен за всеки сайт, като трябва да се откроява и същевременно да бъде напълно функционален. Така плавно се пристъпва към изработване на отделните уеб страници.

Не по-малко отговорна е частта по внедряване и обучение. Освен инсталиране на отделните компоненти, прави се инсталация и на сайтовете – публичния и административния. Започва обучение на хората, които ще работят със системата, тъй като никой не очаква в началото те да са напълно подготвени и запознати с управлението ѝ.

Следва пускането на публичния сайт в интернет пространството, но преди това има един период на тестване, премахване на логически грешки и коригиране на първоначалния дизайн. Следват още важни решения, които трябва да бъдат взети – какъв ще бъде начинът на хостване и кой ще е доставчик; конфигуриране на сървър и мрежово оборудване чрез избор на съответната апаратура; какво системно програмно обезпечаване да бъде инсталирано – операционна система, уеб сървър, сървъри за бази данни, електронна поща и др.; инсталиране на приложните системи.

През това време тече процес по отстраняване на грешки, правят се корекции, допълват се и се променят функционалните възможности на системата. За да се осъществи всичко това и процесът да протича възможно най-гладко, винаги трябва да е налична обратна връзка с разработчика.

Интеграция на системата в търговската структура на фирмата

Съществен въпрос при интегриране на системата в действащата търговска структура на фирмата е с каква цел се прави това. Дали става дума за интернет търговия в чистия ѝ вид, ако това ще е основно занимание или пък на нея се гледа като на допълнителна дейност. При втория вариант обикновено се набляга предимно на присъствието в интернет, като стоките и услугите се показват най-вече като каталози, съдържащи съответната информация.

Каквато и да е крайната цел, при интегрирането на системата в съществуващата търговска дейност, задачите, които трябва да се отметнат са идентични. Нужно е време за адаптиране и усъвършенстване на търговския процес.

Ще трябва да се извършат настройки и интеграция със съществуващите информационни системи. Със сигурност промяна ще претърпи и досегашната работа с доставчиците. След коригиране на електронното разплащане и транспорта на стоките, остава сериозната задача по поддръжката, от която зависи доброто функциониране на интернет сайта за електронна търговия.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Онлайн магазин с авторско съдържание

Онлайн магазин с авторско съдържание

Трябва ви авторско съдържание? Заложете на качество и стил. Едва ли някой се съмнява, че за успешен онлайн магазин е нужно качествено съдържание. То помага на потребителите да с...
Онлайн магазин от нулата

Онлайн магазин от нулата

Онлайн магазин от нулата: Как да избегнем капана на баналните заблуди Едва ли вече има търговец, който да не е наясно, че офлайн бизнесът е обречен, ако не е дигитализиран. За да оц...
Каква работа вършат бутоните за споделяне в сайта

Каква работа вършат бутоните за споделяне в сайта

Бизнесът е наясно, че без уеб сайт няма как да е конкурентно способен на пазара. Всеки, който вече разполага със свое уникално дигитално пространство, се стреми да привлече колкото се ...
Незавършени поръчки в онлайн магазин: Как да спасите продажбите?

Незавършени поръчки в онлайн магазин: Как да спасите продажбите?

Следите ли статистиката колко незавършени поръчки оставят клиентите в онлайн магазина всеки ден? А знаете ли защо го правят? Едва ли тези въпроси са изненада за вас, ако притежавате ил...
Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Как да печелите в интернет с промокодове и ваучери Един от най-успешните маркетингови инструменти, използван в електронната търговия,  са промокодовете и ваучерите за отстъ...
Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък ли? Традициите не са това, което бяха. Вече няма значение как точно е възникнала ежегодната шопинг кампания, нито кога. За по-любопитните все пак нека кажем, че началото е ...